Programplaner og emneplaner - Student
PS9500 Safety of journalists Course description
- Course name in Norwegian
- Safety of journalists
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
The course gives an introduction to the field of safety of journalists as one of scientific knowledge and institutional practices. Attacks on media professionals is a growing problem globally and threats and violence against journalists affect freedom of expression and the public sphere. Threats towards the safety of journalists raise questions of resistance and resilience, and of the responsibilities of individuals, institutions and societies. The aim of the course is to educate journalism researchers in the analytical and practical tools needed to investigate, understand, and improve journalists’ safety in an ever-evolving, transnational landscape of political and physical insecurity.
;
The course consists of two main thematic components:
- Central scholarly traditions and theoretical debates in the field of the safety of journalists in Norwegian and international contexts
- Knowledge from practical experiences of the safety of journalists worldwide at individual, institutional and structural levels.
;
The course is elective and open for all candidates in the specialization in Journalism and Media studies
-
Learning outcomes
Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes (knowledge, skills and general competence).
Knowledge;;The candidate
- has in-depth knowledge of and insight into the study of the safety of journalisms internationally and have a good overview of the main lines of argument in central theoretical and professional debates in the field.
- has in-depth knowledge and understanding of key theoretical approaches and is familiar with cutting edge knowledge including aspects of digital safety, self-censorship, gender issues, investigating sensitive issues, covering protests, war and conflict, journalistic collaborations, financial and legal security of journalists.
- has knowledge about measures that can improve the situation for journalists and journalism, including the role of UN, UNESCO and NGOs in the field of freedom of speech and journalism.
;Skills;The candidate
- can compare, analyse and contribute to developing concepts and ideas in the field of the safety of journalists
- can reflect on and communicate the research in the field and its development in abroader conceptual context
;General competence
- assessing and identifying new research questions in the field.
- taking part in collaborative learning methods such as Collaborative Online International Learning (COIL).
- taking part in debates in national and international fora.
-
Teaching and learning methods
I dette emnet får studentene en innføring i markedsføring. Målet er å gi studentene innsikt i og forståelse for markedsføring som fag og yrke og få generell kunnskap om verktøy og virkemidler som brukes innenfor fagområdet. Videre skal emnet gi studentene innsikt og forståelse av markedsføringsloven og bestemmelser i forbrukerkjøpsloven. ;
-
Course requirements
Ingen forkunnskapskrav
-
Assessment
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
- kjennskap til ulike verktøy som kan brukes for å løse markedsføringsutfordringer i bedrifter
- bred kunnskap om markedsføring og bruk av de ulike virkemidlene i markedsføring, som produkt, pris, distribusjon og promotering
- kjennskap til forskjellen mellom produkter og tjenester og hvordan tjenesteprodusenter skiller seg fra andre produsenter
- kunnskaper om omgivelser, økonomiske systemer og markeder, strategi, kjøpsadferd og markedssegmentering
- kunnskaper om markedsføringsloven og om forbrukerkjøpslovens bestemmelser om mangler og mangelsbeføyelser
;
Ferdigheter
- bruke sentrale markedsføringsverktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
- anvende markedsplanen med vekt på sammenhengen mellom de ulike virkemidlene i markedsføring
- anvende og integrere relevante modeller og analyser fra andre relevante fag
- kunne sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
- ta stilling til forbrukeres rettsstilling og selgers rettigheter og plikter
;
Generell kompetanse
- tilegne seg en helhetsforståelse av bedriftens plass i samfunnet
- forstå markedsførers ansvar overfor forbruker
- søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
- kunne grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider