EPN-V2

PS9000 Engaging with Society: Stakeholders, Outreach and Impact Course description

Course name in Norwegian
Engaging with Society: Stakeholders, Outreach and Impact
Study programme
PhD Programme in Social Sciences
Weight
3.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Ingen.

Required preliminary courses

No prerequisites.

Learning outcomes

Knowledge

The candidate:

  • Has advanced knowledge about major trends in social science’s relations to the wider society
  • Has extensive knowledge about specific topics that have come to dominate the academic field such as the importance of outreach, user-involvement, stakeholders in research and knowledge translation, knowledge hierarchies, citizen science, science skepticism/politization of science, open science, and responsible research and innovation
  • Has advanced knowledge about theories explaining current trends in the relations between research, universities and society

Skills

The candidate:

  • Can discuss his or her own research in terms of possible societal impact and is able to set up a concrete plan outlining the pathway to impact
  • Can discuss his or her project in terms of strategies to involve ordinary citizens in fieldwork or end-users in the design, implementation and dissemination of the research

General competence

The candidate:

  • Will be able to critically reflect upon the drivers of recent trends that increasingly obliterate the borders between the field of science and surrounding fields of politics and practice, assessing the advantages and pitfalls of these developments
  • Will have improved understanding of their own role as researchers vis-à-vis various stakeholder groups such as agencies commissioning research, professional associations, user associations and the general public

Teaching and learning methods

Se fagplanen.

Course requirements

Arbeidskravene er ment å bidra til å kvalitetssikre at studentene har kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse knyttet til emne 2. Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Følgende arbeidskrav må være godkjent før avsluttende eksamen kan avlegges:

  • Arbeidskrav 1 emne 2: En skriftlig oppgaveinnlevering knyttet til matematiske og/eller fagdidaktiske emner. Programmering eller IKT som hjelpemiddel skal være en del av arbeidskravet. Omfang tilsvarende tilsvarende 2000 ord +/- 10 %. Individuell innlevering.
  • Arbeidskrav 2 emne 2: Ett skriftlig oppdrag knyttet til gjennomføring av observasjon og/eller undervisning av elever. Omfang ca. 5000 ord +/- 10 %. Det kan i tillegg innebære muntlig framlegg på ca. 20 minutter (faglærerne presiserer). Gruppeinnlevering.
  • Arbeidskrav 3 emne 2: Ett skriftlig oppdrag knyttet til gjennomføring av observasjon og/eller undervisning av elever. Omfang ca. 5000 ord +/- 10 %. Gruppeinnlevering.
  • Arbeidskrav 4 emne 2: Krav om deltakelse i undervisningen (som beskrevet under avsnittet «Arbeidskrav» i den innledende delen av fagplanen).

Assessment

Individuell muntlig eksamen på ca. 30 minutter.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Ingen.

Grading scale

Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.

Admission requirements

Utvidelser av tallområdet:

  • Brøk, rasjonale tall, negative tall og irrasjonale tall
  • Elevers utfordringer med utvidelsene av tallområdet

Begrunnelse, argumentasjon og bevis:

  • Potensialet for arbeid med holdbar argumentasjon i grunnskolen
  • Ulike bevis innen algebraisk tenkning og tallteori

Didaktiske temaer som behandles spesielt i dette emnet

  • Undersøkende virksomhet
  • Teorier om lærerkompetanse i matematikk
  • Vurdering og kartlegging
  • Vurdering av digitale læringsressurser for matematikk
  • Diagnostisk undervisning
  • Didaktisk planlegging