EPN-V2

PRG6200 Programming for Teachers, Level 5-10, Subject 2 Course description

Course name in Norwegian
Programmering for lærere for trinn 5-10, emne 2
Study programme
Programming in Education, Level 5–10
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Emnet tar for seg mer avansert programmering og har fokus på didaktisk tilnærming til programmering.

Required preliminary courses

Opptak til studiet.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om de sentrale begrepene i legemiddelregning
  • har kunnskap om legemiddelregningens plass som en del av legemiddelhåndtering og hvordan denne reguleres av lover og forskrifter

Ferdigheter

Studenten

  • mestrer legemiddelregning, ved at han/hun:
    • kan bruke internasjonale standarder og enhetssystemer innenfor legemiddelregning
    • kan regne ut dose, styrke eller mengde
    • kan regne ut injeksjons- og infusjonshastighet (dr/min og ml/t)
    • regne med tid der dosen fordeles over en gitt tidsperiode, innenfor et gitt tidsrom
    • kan regne med tid der dosen er ordinert per ml eller dråper og angitt per tidsenhet (0,125 mg/ml eller 0, 15 ml/kg/min)
    • kan regne ut i fra ordinert dose i forhold til kroppsvekt (i kg eller kroppsoverflate (i m2)
    • kan regne med fortynning av flytende legemidler eller fortynning av tilsetning av legemidler som er blandet ut for å gis som injeksjoner/fusjoner
    • kan vurdere og gjøre kontroll av egen og andres utregning

Content

Emnet har fokus på grunnleggende tekstbasert programmering og dokumentasjon, testing og feilsøking av programmer. Det blir lagt vekt på didaktiske tilnærminger til programmering og hvordan programmering kan støtte læring. Først og fremst blir det fokusert på praktisk arbeid med tekstbasert programmering. Følgende tema vil bli vektlagt:

  • Problemløsing og algoritmisk tenkning.
  • Tekstbasert programmering og programmeringsprinsipper.
  • Utprøving og vurdering av enheter og læringsressurser for opplæring i programmering.
  • Tilrettelegging, veiledning og vurdering av elevers programmeringsaktiviteter i skolen.

Teaching and learning methods

Emnets arbeids- og undervisningsformer innebærer studentaktive arbeids- og undervisningsformer i tillegg til forelesninger.

Course requirements

Det er to arbeidskrav på emnet. Retten til å avlegge eksamen forutsetter at begge arbeidskravene er godkjent.

  • Arbeidskrav 1:
  1. Del 1: Individuell programmeringskode, presentert ved hjelp av video.
  2. Del 2: Gruppearbeid: Refleksjonsnotat etter drøfting av programmeringskode fra del 1 (om lag 1500 ord)
  • Arbeidskrav 2:
  1. Individuelt eller to studenter sammen: Refleksjon over undervisningsopplegg i tekstbasert programmering med kunnskapsdeling i eget kollegium (om lag 1000 ord).

For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.

Assessment

Eksamen gjennomføres i slutten av vårsemesteret. Eksamen er en individuell skriftlig hjemmeeksamen. Varighet: tre arbeidsdager. Omfang om lag 1500 ord.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt.

Grading scale

Kalkulator utlevert fra universitetet..

Examiners

Bestått/ikke bestått. For å bestå eksamen må studenten levere en feilfri besvarelse.

Studenten har 3 forsøk på gjennomføring av eksamen. Dersom det etter den 3. eksamen er studenter som ikke har bestått, er det mulig å søke om et 4. og siste forsøk.

Admission requirements

Alle besvarelser vurderes av to interne sensorer.