EPN-V2

PRAKY6100 The Practice Teacher Role, Identity, and Responsibilities Course description

Course name in Norwegian
Praksislærers rolle og arbeidsoppgaver samt identitet som lærerutdanner
Study programme
Flexible Education for Practice Teachers in Vocational Education
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Introduction

Formålet med emnet er at studenten skal utvikle faglig identitet som praksislærer og lærerutdanner samt kunnskap om hvilke forventninger som ligger til rollen.

Videre skal studenten utvikle kunnskap om yrkesfaglærerstudentens studieløp og pedagogisk praksis som en integrert og likeverdig del av lærerutdanningen.

Required preliminary courses

Ingen

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

 

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om studentens studieløp, læreprosesser, utvikling, vurdering og kvalifisering
  • har bred kunnskap om praksisopplæring som en integrert og likeverdig del av lærerutdanning
  • har solid kunnskap om praksislærerrollen basert på relevante styringsdokumenter og retningslinjer

 

Ferdigheter

Studenten

  • kan mestre dokumentasjonskrav tilknyttet studentens læring, vurdering og praksislærerrollen
  • kan anvende forskning i praksislærerrollen og i kvalifisering til læreryrket

 

Generell kompetanse

Studenten

  • er seg bevisst praksislærerrollen som lærerutdanner og dens etiske perspektiver og forpliktelser
  • kan identifisere utfordring og muligheter i praksislærerrollen
  • kan vurdere egen utvikling som praksislærer i utdanning og yrke

Content

The course is carried out by research-based learning and a major study based on individual work, and is supervised by one or more supervisors (internal/external).

Teaching and learning methods

Arbeidsmåtene veksler mellom teoretiske innføringer, fordypning i faglitteratur og forskning, arbeid med oppgaver, utprøving av veiledningsmetoder og innlevering av arbeidskrav. Studentenes egenaktivitet og egne refleksjoner er sentrale.   

Det legges opp til nettmøter, samt regelmessig veiledning og oppfølging for studentene av faglærer.

Course requirements

Det er ett arbeidskrav knyttet til emnet som må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen.

Arbeidskrav 1: Individuelt skriftlig notat m egen forståelse av kompleksiteten i praksislærerrollen. Omfang: 500 ord +/- 10%. Arbeidskravet gjennomføres ved studiestart.

Se nærmere beskrivelse av gjennomføring av arbeidskrav og konsekvensene av ikke godkjent arbeidskrav i programplandelen.

Assessment

Eksamen er en individuell skriftlig eksamen i form av et notat som skal knyttes opp mot relevant litteratur, forskning og aktuelle styringsdokumenter for praksislærerrollen og lærerutdanningen. Omfang: 1500 ord +/-10%

Ny og utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.

Permitted exam materials and equipment

The course covers topics selected for their particular relevance to the students';intended doctoral thesis. The material for the course is composed in collaboration with the thesis supervisor, and the course proceeds as a self-study under expert supervision. The course is completed by student giving a seminar on a particular topic within the scope of the course material.

Recommended previous experience: Master’s degree in robotics and control, or related field. Basic mathematical knowledge in calculus, mechanics, linear algebra, statistics, probability theory, and programming.

The course will be offered once a year, provided 3 or more students sign up for the course. If less than 3 students sign up for a course, the course will be cancelled for that year.

Grading scale

None.

Examiners

Students who complete the course are expected to have the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of the course, the student:

  • has in-depth knowledge within specific topics in robotics and control that supplement the specialisation syllabus.
  • is at the forefront of knowledge within the topic of his/her doctoral thesis project.
  • has a profound understanding of the state-of-the-art and the latest developments in the field relevant to his/her doctoral thesis.

Skills

On successful completion of the course, the student can:

  • apply theoretical knowledge, scientific methods and simulation tools suitable for solving complex robotics and control problems.
  • plan and conduct scholarly work within the topic of his/her the doctoral thesis project.
  • analyse existing theories, methods and standardised solutions on practical and theoretical engineering problems.

General competence

On successful completion of the course, the student:

  • is competent in literature study, self-study and research-based learning
  • can apply his/her knowledge and skills to carrying out advanced tasks and projects.
  • can communicate issues, analyses and solutions to both specialists and non-specialists.
  • can assess the need for, and initiate innovation in his/her field of expertise.