Programplaner og emneplaner - Student
PPFPRA Teaching practice Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisperiode
- Study programme
-
Practical pedagogy for tertiary vocational education 1 - Basic teaching skills
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se studiets emneplan
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Prosjektbeskrivelse for bacheloroppgave.
- Forprosjekt og konseptforslag (må være godkjent før et gitt tidspunkt i 6. semester for å gå videre i emnet).
- Deltagelse i midtveisevaluering.
- Refleksjonsnotat.
- Individuell plan for en offentlig presentasjon av bacheloroppgaven.
Teaching and learning methods
Mappevurdering med følgende mappekrav:
- Utfyllende prosjektbeskrivelse.
- Produkt.
- Dokumentasjon av det utarbeidete produktet.
- Dokumentasjon av designprosessen.
- Refleksjonsnotat.
- Presentasjon av prosjekt for sensorer (kan være åpen for veiledere og studenter).
- En presentasjon av bachelor-oppgaven i en offentlig felles sammenheng (som avgangskull).
Det gis en foreløpig karakter på bacheloroppgaven, delene 1 til 5. Kandidater som vurderes til karakteren F (ikke bestått) på del 1 til 5, kan ikke framstilles til muntlig eksamen. Eksamensresultat på del 1 til 5 kan påklages.
Ved muntlig presentasjon, del 6, kan karakteren justeres opp eller ned med inntil én karakter.
Muntlig presentasjon kan ikke påklages.
Course requirements
Alle.
Assessment
Gradert skala A-F.
Grading scale
En intern og en ekstern sensor.
Examiners
Emnet er delt i to hovedområder:
- Forprosjekt, som må være godkjent for å gå videre i emnet og avslutte bacheloroppgaven.
- Bacheloroppgave.
Forprosjektet gir studenten mulighet til å forberede seg på de faglige og personlige utfordringene han eller hun står overfor i bacheloroppgaven.
Forprosjektet gir studenten innsikt i lederskap og innovasjon i forhold til design og designerens rolle i samfunnet. Forprosjektet gir studenten forståelse for design som en markedsfaktor. Ferdigheter i utvikling av markedskonsepter på grunnlag av markedsdata er en vesentlig del.
I bacheloroppgaven skal studentene gjennomføre og dokumentere et designprosjekt hvor de tar ansvar for egne valg og benytter seg av kompetansen de har bygget opp gjennom hele studieforløpet. De skal videreutvikle seg, vise at de behersker designprosessen og synliggjøre sitt kompetansenivå som produktdesignere.
De faglige valg studentene foretar seg er deres eget ansvar og inngår som dokumentasjon for deres kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse ved fullført studium.