EPN-V2

PLU6300 Quality Improvement in Practice in Mental Health Course description

Course name in Norwegian
Kvalitetsforbedring i praksis innen psykisk helse
Study programme
Postgraduate Education in Intellectual Disabilities, Mental Health and Quality Improvement in Practice
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Individual written examination with invigilation, 4 hours

Required preliminary courses

The student may bring one A4 sheet of own notes on one side of the paper of relevance to the exam. The notes can be written by hand or typed but cannot include material copied from or pictures from books/specialist literature.

Learning outcomes

Grade scale A-F

Teaching and learning methods

All answers are assessed by two examiners.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Course requirements

5 credits overlap with VERN1400(1)/VERND1400(1)/VERNL1400(1) - equivalent behaviour analysis

10 credits overlap with VERN2110/VERND2110/VERNL2110

Assessment

Prosjekteksamen, i form av individuell skriftlig oppgave, omfang inntil 4000 ord.

Det gis inntil 3 timer veiledning på prosjekteksamen.

Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til F (ikke bestått) har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A - F.

Examiners

Alle besvarelser vurderes av to sensorer (veileder på oppgaven er den ene).

Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10% av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.

Overlapping courses

Emnet er 100 % overlappende med PLU6100 Psykisk lidelse og utviklingshemming, 30 stp. tema Kvalitetsforbedring i praksis, 15 stp.