Programplaner og emneplaner - Student
PINS9550 Educational perspectives on innovation for sustainability Course description
- Course name in Norwegian
- Educational perspectives on innovation for sustainability
- Study programme
-
PhD Programme in Innovation for Sustainability
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Barnesykepleier har et selvstendig ansvar for egen yrkesutøvelse i tillegg til delegerte medisinske oppgaver og samarbeider nært med barneleger og øvrige deltakere i helseteamet. For å kunne utføre delegerte medisinske oppgaver og iverksette barnesykepleietiltak må studenten tilegne seg spesialisert kunnskap om patofysiologi, svikt i vitale funksjoner og intensivbehandling ved ulike medisinske og kirurgiske tilstander hos barn, samt relevant kunnskap om anestesi knyttet til dette. Denne kunnskapen er nødvendig for å kunne observere og tolke sykdomstegn hos barn, iverksette sykepleietiltak og delta i, gjennomføre og overvåke avansert medisinsk behandling av barn.
Required preliminary courses
Opptak til studiet.
Learning outcomes
Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes.
Knowledge
The candidate:
- has advanced knowledge on concepts within critical reflection, literacy and democracy related to education, design and innovation for sustainability.
- has advanced knowledge on perspectives concerning the influence of education on innovation, design, consumption culture and societal changes for sustainability.
- has advanced knowledge on perspectives concerning new materialism, materials and their implications for cultural identities, practices, innovation and sustainability.
Skills
The candidate:
- can handle complex analysis of theory and practice, and contribute to new knowledge and insights within educational perspectives on innovation for sustainability.
- can reflect on and combine different theoretical perspectives on critical reflection, literacy and democracy to identify future research needs on consumption culture and innovative cooperation between citizens and professionals.
- can reflect on the interdisciplinary aspects of research within education in innovation and design for sustainability.
General competence
The candidate:
- can identify, reflect on and handle ethical issues in the field.
- can formulate research questions based on advanced analysis of existing theories and can contribute to the development of the field, both nationally and internationally.
- can communicate with scholarly integrity and contribute to the national and international debate on education and innovation for sustainability.
Teaching and learning methods
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om hvordan barnemedisinske sykdomstilstander starter, utvikles, observeres og behandles
- har inngående kunnskap i nyfødtmedisin (neonatologi), pediatri, barnekirurgi, nevrokirurgi og intensivmedisinsk behandling av barn
- har inngående kunnskap om medikamentell behandling av barn
- har kunnskap om anestesiformer og ettervirkninger
- har inngående kunnskap om smerte- og kvalmebehandling av barn
- har inngående kunnskap om faktorer og sykdom som påvirker barns psykiske helse
- har inngående kunnskap om prinsipper for administrering av medisinsk utstyr som brukes i barnekirurgisk, nyfødtmedisinsk, barnemedisinsk og intensivmedisinsk behandling av barn
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til teori og metoder innenfor barnemedisin, barnekirurgi, nevrokirurgi, anestesiologi og medikamentell behandling av barn
- kan arbeide selvstendig med teoretisk problemløsing relatert til forordnet medisinsk behandling av barn, delegert av lege
- kan analysere og forholde seg kritisk til kunnskap om patofysiologi og svikt i vitale funksjoner som grunnlag for å observere og tolke sykdomstegn hos barn
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger innen neonatalogi, pediatri og barnekirurgi
Course requirements
Forelesninger og selvstudier.
Assessment
ingen
Permitted exam materials and equipment
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, seks timer.
Grading scale
Assessment is pass/ fail. If an essay is graded fail, the candidate has one opportunity resubmit a revised essay within a given time-period.
Examiners
The final exam is assessed by the course lecturer and one other examinator. External examinators will be used regularly. The assessment is based on the learning outcomes for the course.
Admission requirements
Hver besvarelse vurderes av to sensorer, hvorav én sensor må være ekstern.