Programplaner og emneplaner - Student
PINS9510 Site-specific Governance and Co-creation Course description
- Course name in Norwegian
- Site-specific Governance and Co-creation
- Study programme
-
PhD Programme in Innovation for Sustainability
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Eksamen er en individuell, skriftlig semesteroppgave med egne vurderingskriterier. I besvarelsen skal studenten drøfte erfaringer med arbeidskravene i lys av studiets læringsutbytte og relevant teori. Besvarelsen skal være på 2000-2200 ord.
Arbeid med eksamensoppgaven foregår gjennom hele semesteret og innlevering er ved avslutning av emnet.
Ny og utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Ved første ny og utsatt eksamen kan semesteroppgaven forbedres, ved senere forsøk må det skrives ny oppgave.
Recommended preliminary courses
Completed Master’s degree (120 ECTS credits) or equivalent education level.
Required preliminary courses
Eksamen vurderes som bestått/ikke bestått.
Learning outcomes
Det benyttes to interne sensorer.
Teaching and learning methods
Målgruppe
Studiet retter seg mot alle som er knyttet til læringsarbeid eller veiledning i fagskolen.
Opptakskrav
Generell studiekompetanse/realkompetanse* og minimum 30 fagskole- eller studiepoeng i relevant fagskoleutdanning eller høyere utdanning/realkompetanse**.
Søker må være tilknyttet høyere yrkesfaglig utdanning i et ansettelsesforhold og jobbe med pedagogisk utvikling, læringsarbeid eller veiledning for voksne.
* Søkere som tas opp på grunnlag av realkompetanse må være 25 år eller eldre i opptaksåret og kan ikke ha generell studiekompetanse. Slike søkere må i tillegg dokumentere ett av følgende:
- fagbrev eller tilsvarende
- minimum fem års relevant (fulltids) yrkespraksis og tilstrekkelige ferdigheter i norsk (eller annet nordisk språk) til å kunne gjennomføre studiet.
Språkkunnskaper skal dokumenteres med karakteren 2 eller bedre i faget norsk (eller annet nordisk språk) fra videregående skole eller tilsvarende. Kravet til språkkunnskaper kan alternativt dokumenteres med en arbeidsattest med en beskrivelse av hvordan søkeren på en tilfredsstillende måte har brukt norsk skriftlig (eller annet nordisk språk skriftlig) som en vesentlig del av sitt arbeid. Søkere med morsmål fra land utenfor Norden må dokumentere at de oppfyller krav til norsk tilsvarende kravet til generell studiekompetanse, i henhold til krav i forskrift om opptak til høyere utdanning.
Relevant deltidsarbeid av ulikt omfang og lengde kan regnes om til heltid, etter gjeldende regelverk.
** Tilsvarende fagskoleutdanning kan f.eks være relevant dybdepraksis (minimum 6 mnd) innen fagområder som tekniske fag, helse- og sosialfag, mediefag, kreative fag og/eller økonomiske og administrative fag.
Course requirements
Active participation in the seminars is necessary to adequately understand the course material and themes. Participation is therefore mandatory, and candidates are expected to attend all days of teaching and required to attend at least 80 percent of teaching days. In special cases of documented illness, the course leader may accept exceptions to this requirement. In these cases, lack of participation can be substituted with alternative arrangements such as active reading of the relevant syllabus literature. Course requirements are assessed as confirmed or not confirmed. The course requirement must be completed and confirmed within the given deadline in order to have the right to submit a final essay.
The course requirements are:
- A plenary presentation on a subject decided in collaboration with the course lecturer.
- A prepared opposition to at least one other presentation.
- 80 % attendance is required.
Assessment
Confirmed participation in the course and accepted final essay.
- Individual essay (4000-5000 words). The essay will discuss the most important theoretical aspects from the syllabus, with relevance for the candidate’s PhD project. Cover page, illustrations, and list of references come in addition.
Permitted exam materials and equipment
All examination support material is allowed as long as source reference and quotation technique requirements are applied.
Grading scale
Pass/Fail.
Examiners
The final essay is assessed by the course lecturer and one other examinator. External examinators will be used regularly. The assessment of the essay is based on the learning outcomes for the course.
Admission requirements
The course is primarily for PhD candidates. Unfilled places may be opened to applicants with a relevant Master’s degree or equivalent. Applicants must submit a summary (approximately one A4- sized page) containing information on their PhD project. The summary must be submitted before the deadline for Applications.