EPN-V2

PINS9200 Research Methodology and Research Design for Sustainability Course description

Course name in Norwegian
Research Methodology and Research Design for Sustainability
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    The aim of this course is to build further on the grounding of principles in the earlier security courses, covering both practical and theoretical aspects of cyber security. The course will give an in-depth insight into societal aspects of computer and network security, practical experience in penetration testing, and insights into relevant mechanisms of cyber defense. Real-life cases of security incidents will be discussed and then analyzed in depth by the students.

  • Required preliminary courses

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har kunnskap om historie og samfunnsendring av betydning for barns oppvekstsvilkår
    • har kunnskap om det flerkulturelle samfunnet, forholdet mellom fellesskap og forskjeller i samfunnet og sammenhenger mellom religion, kultur, tradisjon, tilhørighet og identitet
    • har kunnskap om ulike religioner og livssyn, om kristen og humanistisk arv og tradisjon og om sammenhengen mellom identitet, livssyn og verdier
    • har kunnskap om relasjonen mellom samfunn og individ, barns sosialisering og samfunnsdeltakelse og barns medvirkning og inkludering i barnehagen
    • har kunnskap om barns rettigheter og lover, internasjonale konvensjoner, samfunnsmandatet og verdigrunnlag som regulerer arbeidet i barnehage
    • har kunnskap om grupper og sosial ulikhet, kunnskap om forskjeller knyttet til kjønn og seksualitet, kultur og etnisitet
    • har kunnskap om den samiske urbefolkningen og nasjonale minoriteter
    • har kunnskap om etikk og profesjonsetikk
    • har kunnskap om velferdssamfunnet, bærekraftig utvikling, demokrati, barns oppvekst, familier og felles velferdsordninger

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan reflektere over og begrunne barnehagens praksis ut fra etikk og kunnskap om barns moralske danning
    • kan arbeide med sentrale fortellinger, tradisjoner og høytider fra religioner og livssyn
    • kan samtale med barn om filosofiske, etiske og eksistensielle spørsmål
    • kan samarbeide med foreldre om barns nærmiljø og oppvekstsvilkår, kulturelle og livssynsmessige tilhørighet
    • kan lede, planlegge, gjennomføre, begrunne og kritisk vurdere didaktiske aktiviteter knyttet til fagområdene «Nærmiljø og samfunn» og «Etikk, religion og filosofi» i rammeplanen for barnehagen

    Generell kompetanse

    Studenten

    • har evne til å identifisere profesjonsetiske utfordringer i barnehagens dagligliv, reflektere kritisk over disse og begrunne sine handlingsvalg
    • har evne til å arbeide med en mangfoldig barnegruppe basert på profesjonsetisk kompetanse og forståelse av maktforhold
    • har evne til å se sammenhenger mellom individ, gruppe, nærmiljø og samfunn og relatere disse sammenhengene til praksis
    • kan trekke globale, nasjonale, regionale, lokale og flerkulturelle perspektiver, preget av respekt og toleranse, inn i barnehagens arbeid
  • Learning outcomes

    Det legges opp til varierte undervisnings- og arbeidsformer, som for eksempel individuelt arbeid, gruppearbeid, seminarer, ekskursjoner og forelesninger.

    Obligatorisk veiledet og vurdert praksis 1. studieår (1. og 2. semester)

    Praksisstudiene har et omfang på totalt 40 dager i 1. studieår. Det er 20 dager praksis i 1. semester, del 1, og 20 dager i 2. semester, del 2. Del 1 og del 2 gjennomføres i samme barnehage, og vurderes under ett.

    Egne fraværsregler og krav om tilstedeværelse gjelder i praksisperioder. Studenter må ha gjennomført 40 dager og bestått praksis for å kunne gå videre til 2. studieår.

    Mer informasjon om praksisstudiet finnes i «Retningslinjer for praksisstudier ved barnehagelærerutdanningen» og i heftet «Informasjon om praksisoppgaver» som publiseres på OsloMets digitale plattform før oppstart av praksisperioden. Se også programplan for Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng), for utfyllende informasjon om praksisstudiene.

  • Teaching and learning methods

    The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

    • 8 assignments focusing on technical work or on theoretical aspects, documented in reports.
  • Course requirements

    Individual written exam 3 hours.

    The exam grade can be appealed.

    New/postponed exam

    In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

    In the event of resit and rescheduled exams, another exam form may also be used or a new assignment given with a new deadline. If oral exams are used, the result cannot be appealed.

  • Assessment

    No aids are permitted

  • Permitted exam materials and equipment

    Graded scale A-F

  • Grading scale

    One internal examiner. External examiners are used periodically.

  • Examiners

    Specification for students’ laptop

    It is recommended that students come with laptops that can support the lab sessions during lectures.

    Laptops should have enough hard disk, memory and CPUs to run at least one Kali Linux and one Ubuntu or Windows virtual machines at the same time.

    Minimum laptop specification

    PC

    4 cores CPU

    8GB of RAM

    100-120 GB of free hard disk space

    MacBook

    M1 or 4 cores CPU

    8GB of RAM

    100-120 GB of free hard disk space

    In addition, students are expected to be familiar with Linux operating system. For example, they should be able to install packages and run basic Linux commands.

  • Target group and admission

    The requirement for admission to the course is confirmation of admission to a PhD programme or documentation that you are in the process of being admitted to one of the faculty's two PhD programmes (Engineering Science or Innovation for Sustainability).

  • Course contact person

    Hanne Cecilie Geirbo