Programplaner og emneplaner - Student
PHUV9370 Classroom Research Course description
- Course name in Norwegian
- Klasseromforskning
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.
-
Learning outcomes
Individuell skriftlig hjemmeeksamen, omfang 5 timer
Ny og utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen, det gis ny oppgavetekst.
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.
-
Teaching and learning methods
Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
-
Course requirements
Det benyttes en intern og en ekstern sensor.
-
Assessment
Sentrale temaer i emnet:
- bruke og forklare bruk av formlikhet, målestokk og Pytagoras' setning til beregninger og i praktisk arbeid, samt presentere og begrunne egne løsninger
- løse praktiske problemer som gjelder lengde, vinkel, areal og volum
- regne med ulike og sammensatte måleenheter, samt bruke disse i praktiske sammenhenger
- bruke ulike måleredskaper, vurdere hvilke måleredskaper som er formålstjenlige, og vurdere hvor usikre målingene er
- tolke, lage og bruke skisser og arbeidstegninger på problemstillinger fra kultur- og yrkesliv og presentere og forklare løsninger
- trigonometri
- regne med vektorer i planet
- logaritme- og eksponentialfunksjonen
- derivasjon, integrasjon og anvendelser i form av enkle grafiske og numeriske metoder
- funksjoner
- yrkesretting av oppgaver i geometri
- arbeid med grunnleggende ferdigheter i geometri
-
Grading scale
The grades are "pass" or "fail". The requirement for "pass" is that the paper builds on insights from the syllabus and outlines ideas on topics related to classroom research.
-
Examiners
Practical experience from workshops and theoretical studies individually and in groups are emphasised in the course. The course theory emphasises an understanding and application of concepts and work methods. Health, Environment and Safety (HES) is related to practical experience in the workshop. Subject didactics forms part of the course and helps to contextualise the students’ practical work and theoretical studies, as well as raise key questions about the school’s mission and the distinctive nature of the subject.
The course must be seen in the context of the other courses. Developing an arena understanding of academic writing principles forms a key part of the programme as a whole. Not all aspects of the course are necessarily dealt with in the teaching activities, but must be covered by the students themselves by reading the course literature, participating in study groups and conducting practical, exploratory work.
Teaching practice forms part of the course and is carried out in alternative placement contexts. The teaching practice can be taken at an institution abroad subject to the department’s approval. Teaching practice includes planning and implementation of teaching, adapted to the needs of the placement context. The student is supervised and assessed both during and at the end of the period. Supervision and assessment is carried out by the department. The results are documented in the supervision and assessment booklet for practical training.
-
Target group and admission
The required coursework must be completed and awarded a pass grade before the students can take the exam:
- Documentation of a piece of practical/theoretical work, presented and discussed in a plenary session
- Completed teaching practice, preferably in groups. Scope: 15 days
- An interdisciplinary assignment, Inter1200, in collaboration with students taking other programme options
- An oral presentation relating to teaching practice
- Minimum 80 per cent participation in compulsory teaching activities