EPN-V2

PHUV9370 Classroom Research Course description

Course name in Norwegian
Klasseromforskning
Study programme
PhD Programme in Educational Sciences for Teacher Education
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
FALL 2019
Schedule
Course history

Introduction

ACIT4280 Privacy by Design

ACIT4050 Applied Computer and Networks Security

Learning outcomes

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å kunne framstille seg til eksamen:

  • En prosjektskisse som beskriver hvordan gruppen vil gå fram for å gjennomføre sitt prosjekt.
  • En standard samarbeidsavtale må inngås mellom prosjekttilbyder/veileder og studenten(e), og denne må godkjennes av emnekoordinatoren før prosjektet kan starte.
  • Tre møtereferater fra veiledningsmøter i løpet av prosjektperioden.
  • Muntlig presentasjon midtveis i semesteret, individuelt eller i gruppe (maks. 5 studenter), 10 minutter + 5 minutter til spørsmål.

Fristene for prosjektskissen og møtereferater vil fremgå av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved semesterstart.

Teaching and learning methods

Skriftlig prosjektrapport (100% av karakteren)

Skriflig prosjektrapport levert på slutten av semesteret. individuelt eller i gruppe (maks. 5 studenter), 4000 ord +/-10 %

Normalt får alle i gruppen samme karakter, men under eksepsjonelle omstendigheter kan individuelle karakterer tildeles etter prosjektveilederen(e) og studieleder sin vurdering.

Eksamensresultat kan påklages.

Course requirements

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Assessment

Gradert skala A-F.

Grading scale

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Examiners

The paper will be assessed by the course coordinator and a member of the academic staff with relevant genre competence.

Admission requirements

Target group

The target group is PhD-candidates at OsloMet, as well as PhD-candidates associated with the Center for Welfare and Labour Research (SVA) and candidates from other universities and university colleges. In addition, non-PhD-candidates may apply for admission to the course if space is available.

Admission requirements

The admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years), or equivalent qualification or other qualifications in teacher education, educational science or development studies.

In case of a large number of applicants, PhD candidates enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education or other programmes will be prioritized, then other academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies, then external applicants.

Applicants that are not enrolled on the PhD-programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project / area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.