Programplaner og emneplaner - Student
PHBA8240 Complex stimulus control - research and application Course description
- Course name in Norwegian
- Complex stimulus control - research and application
- Study programme
-
PhD Programme in Behavior AnalysisPhD Programme in Health Sciences
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Learning outcomes
Eksamen vurderes etter gradert skala A-E for bestått og F for ikke bestått på del 1 og del 2. Det gis én samlet karakter for avsluttende vurdering. Del en vektes 20 prosent og del to vektes 80 prosent. Begge deler må være bestått for å få samlet karakter.
Content
Stimulus equivalence - theory, research and possible applications. Alternative interpretations of equivalence relations. The course is strongly research focused. Students are required to read and criticize selected papers with the objectives of offering alternative explanations of the findings. They will design and execute an experiment, and write a report of their findings, discussing theoretical interpretations. If using live subjects, student experiments must be pre-approved by REK (The National Committees for Research Ethics in Norway) for a series with specific techniques. Students write an application for REK approval as a technical exercise. Students may cooperate on experiments.
Teaching and learning methods
Begge eksamensdeler vurderes av en intern og en ekstern sensor.
Course requirements
Samtidskunst, kunst - og kulturhistorie
Billedkunst, design og arkitektur
Håndverkstradisjoner, teknikker og uttrykk
Visuelle uttrykksformer
Barns visuelle uttrykk
Materialer og teknikker
Digitale utrykk på skjerm og i rom
Materialer og håndverk
Materialer, teknikk, form og funksjon
Verksted, bærekraft, fornyelse og tradisjon
Ledelse og veiledning
Refleksjon, progresjon, fordypning og dokumentasjon av barnehagen som kunst- og kulturarena
Veiledning av personale i formingsfaglige og kunstpedagogiske prosesser
Assessment
Portfolio.
Portfolio requirements: 4 reaction papers
Permitted exam materials and equipment
All
Grading scale
Pass / Fail
Examiners
Internal