Programplaner og emneplaner - Student
PENG9900 Doctoral Thesis in Engineering Science Course description
- Course name in Norwegian
- Doctoral Thesis in Engineering Science
- Study programme
-
PhD Programme in Engineering Science
- Weight
- 150.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet har hovedvekt på grunnleggende kjemi som basis for farmasifagene. Emnet omfatter generelle kjemiske teorier og prinsipper.
Required preliminary courses
Studenten må være tatt opp på studiet.
Learning outcomes
On completion of the course, the student has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge:
On graduation, the student:
- is in the forefront of knowledge within the engineering science topic of his/her thesis and masters the field's scientific theories, principles and methods.
- is at the forefront of knowledge in his/her professional field of engineering.
- has breadth of knowledge and the ability to perform cross-disciplinary work in engineering science.
Skills:
On graduation, the student can:
- formulate research questions, plan and conduct research and scholarly work within engineering science.
- carry out research and scholarly work at a high international level.
- deal with complex professional issues with an academic approach, reflect critically on established knowledge and practice in the field.
- apply technologies, scientific methods, digital and simulation tools suitable for solving complex engineering problems.
- develop innovative, sustainable engineering solutions and transform the latest scientific discoveries into enabling new technologies.
- evaluate the expediency and application of theories, methods and processes in research, scholarly projects as well as in professional engineering projects specific to his/her field of engineering.
- contribute to the development and documentation of new knowledge and methods within her/his field of engineering science.
General competence:
On graduation, the student can:
- identify, discuss and reflect upon ethical and societal implications of his/her own research as well as of the applications it enables.
- produce scientific publications and communicate research and development work through recognised national and international channels.
- participate in debates within and present his/her research at national and international fora.
- assess the need for, initiate and drive innovation
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, seminarer, gruppearbeid og laboratoriekurs. Bruk av digitale læringsressurser er en viktig del av undervisningen. Praktiske ferdigheter erverves gjennom laboratoriearbeid. Studentene må gjennomgå pre-lab og sikkerhetskurs før de kan påbegynne laboratoriekurs. Laboratoriekurset inneholder også skriftlige tester. Gjennom en veksling mellom teoretiske og praktiske studier tilrettelegges det for at studentene skal utvikle evne til å samarbeide og til å arbeide selvstendig.
Course requirements
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minimum 90 prosent tilstedeværelse på laboratoriekurs.
- Minimum 80 prosent tilstedeværelse på seminarer med veiledet gruppearbeid.
- Individuell praktisk test i laboratorieferdigheter, inntil 2 timer.
- Gjennomført 3 skriftlige digitale tester.
- Gjennomført sikkerhetsopplæring før deltagelse på laboratoriekurs.
Assessment
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 4 timer.
Permitted exam materials and equipment
Alfanumerisk/finansiell kalkulator med tømt minne. En digital kalkulator er tilgjengelig for studenten under eksamen.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Alle besvarelser vurderes av én sensor. Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 prosent av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.