EPN-V2

PENG9530 Advanced Topics in Building Services Engineering Course description

Course name in Norwegian
Advanced Topics in Building Services Engineering
Study programme
PhD Programme in Engineering Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

The following coursework requirements must be met before the student can take the exam:

  • clinical and technical module, see the `Skills training- section in the general part of the programme description
  • minimum attendance of 80 % at seminars

Recommended preliminary courses

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Learning outcomes

Lectures, seminars and workshops:

  • in lectures, the focus is on theoretical and practical perspectives on observation, interviews and analysis of data in the context of classroom research
  • in seminars, the candidates must be prepared to present and discuss their own research project and use of methods, and to provide feedback on other participants’ contributions
  • in workshops, the candidates will receive comments on their paper from course leaders and fellow students. The paper should be linked to the candidate’s PhD-project, and focus on methodology and/or analysis of data relevant to classroom research

Preparations for the course

Students are expected to read the syllabus before the first part of the course to be able to participate actively in discussions.

Content

Gradert skala A-F.

Teaching and learning methods

Coursework requirement are:

1. 80 % attendance on the course.

2. Each participant presents orally his/her research project in a plenary seminar with focus on research methods and analysis, 10 minutes each.

Course requirements

The candidate writes an individual paper of 2000 - 4000 words plus reference liste. The paper must be written in English. Norwegian may be used if all participants are proficient in a scandinavian language.;

In case of failed exam/legal absence, the candidate may have a new exam under the same conditions when a new/postponed exam is arranged. If the paper is not graded with "pass", the candidate must submit a revised version within a given time limit.

Assessment

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studentene har

  • fordypet kunnskap om anvendelse av biopsykososialt perspektiv i møte med barn og familie
  • kjennskap til anvendelse av noen utviklingspsykologiske perspektiver i forståelse av barn og familieliv, samt salutogenese og resiliens
  • kritisk fundert kunnskap om anvendte kategoriseringssystemer
  • fordypet kunnskap om tilstandsbilder og behandlingsformer, herunder brukerinvolvering
  • kunnskap om foreldreskap hvor foreldre er psykisk syke/har rusproblemer

Ferdigheter

Studentene kan

  • ved hjelp av biopsykososiale forståelser og utviklingspsykologiske perspektiver analysere i behandlingsarbeid
  • gjenkjenne ulike tilstandsbilder
  • begrunne iverksettelsen av relevante behandlingstiltak for barn som strever, og for foreldre som strever
  • vurdere nødvendigheten av samarbeid med andre instanser eventuelt adekvat videre henvisning til annen behandling eller utredning

Generell kompetanse

Studenten kan

  • tenke kritisk på kunnskapsgrunnlaget innen psykisk helsevern for barn og unge
  • evaluere egne handlinger og iverksette endringstiltak
  • utøve faglig praktisk dømmekraft i behandlingsarbeid

Permitted exam materials and equipment

Emnet går over ett semester. Undervisningen veksler mellom forelesninger av faglærere, gjesteforelesere og diskusjoner.

Grading scale

For å kunne framstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent:

  • Ett individuelt skriftlig arbeidskrav om et nærmere angitt tema knyttet til kunnskapsgrunnlaget for emnet. Omfanget skal være 5 sider. Arbeidskravet skal godkjennes av faglærer.

Examiners

Eksamen i emnet er individuell hjemmeeksamen over 7 dager. Omfanget på besvarelsen skal være 10 sider (+/- 10 %).