Programplaner og emneplaner - Student
PENG9530 Advanced Topics in Building Services Engineering Course description
- Course name in Norwegian
- Advanced Topics in Building Services Engineering
- Study programme
-
PhD Programme in Engineering Science
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The following coursework requirements must be met before the student can take the exam:
- clinical and technical module, see the `Skills training- section in the general part of the programme description
- minimum attendance of 80 % at seminars
Recommended preliminary courses
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Learning outcomes
Lectures, seminars and workshops:
- in lectures, the focus is on theoretical and practical perspectives on observation, interviews and analysis of data in the context of classroom research
- in seminars, the candidates must be prepared to present and discuss their own research project and use of methods, and to provide feedback on other participants’ contributions
- in workshops, the candidates will receive comments on their paper from course leaders and fellow students. The paper should be linked to the candidate’s PhD-project, and focus on methodology and/or analysis of data relevant to classroom research
Preparations for the course
Students are expected to read the syllabus before the first part of the course to be able to participate actively in discussions.
Content
Gradert skala A-F.
Teaching and learning methods
Coursework requirement are:
1. 80 % attendance on the course.
2. Each participant presents orally his/her research project in a plenary seminar with focus on research methods and analysis, 10 minutes each.
Course requirements
The candidate writes an individual paper of 2000 - 4000 words plus reference liste. The paper must be written in English. Norwegian may be used if all participants are proficient in a scandinavian language.;
In case of failed exam/legal absence, the candidate may have a new exam under the same conditions when a new/postponed exam is arranged. If the paper is not graded with "pass", the candidate must submit a revised version within a given time limit.
Assessment
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studentene har
- fordypet kunnskap om anvendelse av biopsykososialt perspektiv i møte med barn og familie
- kjennskap til anvendelse av noen utviklingspsykologiske perspektiver i forståelse av barn og familieliv, samt salutogenese og resiliens
- kritisk fundert kunnskap om anvendte kategoriseringssystemer
- fordypet kunnskap om tilstandsbilder og behandlingsformer, herunder brukerinvolvering
- kunnskap om foreldreskap hvor foreldre er psykisk syke/har rusproblemer
Ferdigheter
Studentene kan
- ved hjelp av biopsykososiale forståelser og utviklingspsykologiske perspektiver analysere i behandlingsarbeid
- gjenkjenne ulike tilstandsbilder
- begrunne iverksettelsen av relevante behandlingstiltak for barn som strever, og for foreldre som strever
- vurdere nødvendigheten av samarbeid med andre instanser eventuelt adekvat videre henvisning til annen behandling eller utredning
Generell kompetanse
Studenten kan
- tenke kritisk på kunnskapsgrunnlaget innen psykisk helsevern for barn og unge
- evaluere egne handlinger og iverksette endringstiltak
- utøve faglig praktisk dømmekraft i behandlingsarbeid
Permitted exam materials and equipment
Emnet går over ett semester. Undervisningen veksler mellom forelesninger av faglærere, gjesteforelesere og diskusjoner.
Grading scale
For å kunne framstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent:
- Ett individuelt skriftlig arbeidskrav om et nærmere angitt tema knyttet til kunnskapsgrunnlaget for emnet. Omfanget skal være 5 sider. Arbeidskravet skal godkjennes av faglærer.
Examiners
Eksamen i emnet er individuell hjemmeeksamen over 7 dager. Omfanget på besvarelsen skal være 10 sider (+/- 10 %).