Programplaner og emneplaner - Student
PENG9200 Scientific Research Methods and Data Analysis in Engineering Science Course description
- Course name in Norwegian
- Scientific Research Methods and Data Analysis in Engineering Science
- Study programme
-
PhD Programme in Engineering Science
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course covers two central areas of scientific research: the construction and justification of a research plan, and the subsequent analysis and interpretation of its implementation and of the resulting data.
The course will be offered once a year, provided 3 or more students sign up for the course. If less than 3 students sign up for a course, the course will be cancelled for that year.
Recommended preliminary courses
Ingen
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
The student is expected to have the following outcomes on completion of the course:
Knowledge:
On successful completion of the course, the student:
- has advanced knowledge of the research process.
- has advanced knowledge of data collection techniques relative to his/her field of study within engineering sciences
- can critically assess the usefulness of using qualitative, quantitative, and mixed methodologies in the engineering sciences.
- has a high-level command of qualitative and quantitative methods of analysis relative to his/her field of study.
Skills:
On successful completion of the course, the student can:
- construct a problem statement or research question and evaluate its soundness.
- create technically and scientifically sound research proposals.
- select a methodology to address a research problem.
General competence:
On successful completion of the course, the student can:
- distinguish and formulate research problems.
- develop and critically assess the components of a research proposal.
- critically reflect on the nature of research, scientific practice and knowledge
Content
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om sammenhengen nasjon, stat og integrasjonsproblematikk
- innblikk i motiver for forskjellige oppfatninger av grenser og grensetrekning
- innsikt i sammenhengen mellom nye minoritetskulturer og den opprinnelige majoritetskultur
- forståelse for debatten om integrasjon, parallellsamfunn og «Leitkultur»
Ferdigheter
Studenten
- kan argumentere for forskjellige syn på nasjon, nasjonsdannelse og stat
- har evne til å se forskjellige sider og praksiser i utførelsen av statlige grenseregimer
- har kompetanse til å se utfordringer og muligheter knyttet til nye befolkningssammensetninger og den demokratiske samtalen
Generell kompetanse
Studenten
- forstår betydningen av den enkeltes identitet knyttet til nasjon
- forstår politiske og etiske konsekvenser av stat og grenser
- forstår migrasjonens sosiale og kulturelle virkninger i det flernasjonale samfunn
Teaching and learning methods
This course will feature lectures and practical work to provide both theoretical and hands-on content. The students will work in groups and complete various assignments related to the practical and theoretical aspects of the course. The students will supplement the lectures and group work with their own reading.
Course requirements
None.
Assessment
Emnet har hovedfokus på veiledning og coaching på ulike arenaer og i endrings- og utviklingsprosesser. Det legges vekt på videreutvikling av kompetanse som veileder og coach på ulike arenaer og for ulike målgrupper.; Studentene skal gjennomføre og dokumentere et utviklingsarbeid som inngår i prosjekteksamen
Permitted exam materials and equipment
Studenten må ha gjennomført og bestått eksamen i VEIC7100 og VEIC7200 eller tilsvarende for å kunne avlegge eksamen i VEIC7300.
Grading scale
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- kunnskap om den lærende organisasjon og arbeidsplassen som læringsarena
- kunnskap om veiledning og coaching som metode i konflikthåndtering
- kunnskap om kompetanseutvikling i team
- kunnskap om suksessfaktorer i endrings- og utviklingsprosesser
- kunnskap om makt- og motprosesser i endrings- og utviklingsarbeid
- kunnskap om teoretisk, metodisk og forskningsbasert fundament for utviklingsarbeid
;
Ferdigheter
Studenten har:
- ferdigheter i å håndtere prosesser i grupper og team
- ferdigheter i forankrings- og nettverksarbeid
- anvende sin handlingskompetanse som veileder og coach i endrings- og utviklingsprosesser
- analysere og vurdere egen kompetanse som veileder og coach
;
Generell kompetanse
Studenten kan:
- bidra til kompetanseutvikling på organisasjonsnivå
- tilrettelegge for myndiggjøring/empowerment og mestring
- reflektere over etiske forhold i endring- og utviklingsarbeid
- anvende og vurdere relevant teori og forskningslitteratur
Examiners
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen