Programplaner og emneplaner - Student
PEFKO6200 Practical and Aesthetic Cross-disciplinary Competences 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Praktiske og estetiske fagovergripende kompetanser 2
- Study programme
-
Practical and Aesthetic Cross-disciplinary Competences
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
1.One internal examiner.
2.One internal examiner.
External examiners are used regularly.
Required preliminary courses
No formal requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om praktiske og estetiske fagovergripende kompetanser og hvordan disse kan benyttes i ulike fag
- har kjennskap til praktiske og estetiske metoder og verktøy i utvikling av undervisning som bygger opp under fagovergripende kompetanser
- har kjennskap til ulike estetiske teorier og hvordan anvende disse i planlegging av undervisning
Ferdigheter
Studenten
- kan bruke praktiske og estetiske metoder og verktøy for individuell og kollektiv læring
- kan gjenkjenne og vurdere tverrfaglige praktiske og estetiske kompetanser i ulike undervisningssammenhenger
- kan benytte ulike estetiske uttrykksformer i en-faglige og tverrfaglige undervisningssammenhenger
- kan legge til rette for elevers bruk av praktiske og estetiske uttrykksformer
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre et tverrfaglig, praktisk og estetisk undervisningsprosjekt alene og sammen med lærere med andre fag
- kan produsere og presentere et tverrfaglig praktisk og estetisk arbeidalene og i samarbeid med andre
- kan reflektere over forholdet mellom fagenes innhold og bruk av egnede praktiske og estetiske uttrykksformer
Teaching and learning methods
Emnet er nett- og samlingsbasert og tilpasset studenter som på grunn av bosted, arbeids- eller livssituasjon ikke har anledning til å studere fast ved universitetets campus. Du kan følge samlingene heldigitalt eller møte fysisk på campus. For å kunne gjennomføre emnet heldigitalt må du ha tilgang til pc og aktuell gratis programvare. Digital og fysisk undervisning foregår parallelt, med en lærer på hver plattform.
Emnet legger opp til utprøving og eksperimentering i kombinasjon med erfaringsinnhenting ved egen skole/kulturskole. Bruk av både digitale og fysiske verktøy vil stå sentralt, i tillegg til sanslige innganger til læring.
Emnet omfatter omlag 350 arbeidstimer for studenten. Av disse er omtrent 70 timer undervisning og veiledning med lærere og medstudenter på samlinger. De øvrige timer vil være arbeid individuelt og i grupper.
Det forventes mellomarbeid og utprøving på eget arbeidssted mellom samlingene.
All undervisning strømmes direkte i et digitalt klasserom, hvor kun de som er tilknyttet emnet har tilgang. Her er underviser hovedsaklig i fokus, men tidvis vil også studenter kunne synes og/eller høres under strømmingen. Noe av undervisningen vil filmes for opptak, som legges ut på Canvas. Disse opptakene vil kun være tilgjengelig for studenter og involverte ansatte i emnet PEFKO6200. Opptakene slettes når studieåret er over.
Course requirements
With the development of connected and autonomous vehicle technologies, the existing transport system is transforming towards the next-generation transport system which is digitalized, automated, and intelligent. This course will provide students with deep insight into traffic engineering, connected and autonomous vehicle technologies, and intelligent transport systems. The main topics covered by this course include traffic flow theory, advanced sensing technology, advanced vehicle control system, intelligent transport system, and other related topics. Moreover, the course will discuss the future development in the transportation area in terms of technology and intelligent management strategies.
Assessment
No formal requirements over and above the admission requirements.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge:
Upon successful completion of the course, the student will achieve knowledge about:
- terminology and models for traffic flow
- driver behavior and advanced vehicle control models
- advanced sensing technologies
- intelligent transport system operation and management
Skills:
Upon successful completion of the course, the student is capable of:
- understanding and applying the proper knowledge and method to collect, process, and analyze traffic data
- using proper knowledge to investigate the impact of connected and/or autonomous vehicle on the transportation system
- choosing appropriate method to estimate traffic status and provide corresponding Intelligent Transport Systems (ITS) solutions
- making use of approved terminology and standardization within ITS
- making use of transport simulation software (AIMSUN or SUMO)
General competence:
Upon successful completion of the course, the student:
- has deep insight into the transport engineering and intelligent transport system areas and will be able to transform theoretical knowledge into practice in different real-world conditions
- is able to explain the impacts of new technologies on the intelligent transportation system
- is able to solve ITS-related problems and provide reasonable explanations of the results
Grading scale
This course will consist of lectures, one seminar (includes invited lecturers, discussions and presentations), and lab sessions to provide theoretical content and preliminary hands-on experience. The students will also be given a group project during the semester.
Examiners
Two individual assignment must be approved.
Students who fail to meet the coursework requirements can be given up to one re-submission opportunity.
Admission requirements
1) All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
2) None
Course contact person
1) Project report prepared in groups, approx. 15 - 20 pages (excl. appendices), weighted 70%.
2) Oral presentation (in the project group) and examination of the project report, weighted 30%.
Grading is individual, which means that grades may differ within each group. Both oral and written examinations can be presented/written in teams. To ensure that individual grading should be possible, each group of students will provide a written and signed statement in where each individual's contribution is clearly stated and explained.
All assessment parts must be awarded a pass grade (E or better) to pass the course.
Assessment parts: 1)can be appealed, 2) cannot be appealed