EPN-V2

PDTKD1110 Didactic Drama 1 Course description

Course name in Norwegian
Fagdidaktikk i drama- og teaterkommunikasjon 1
Study programme
Educational Theory and Practice in Drama and Theatre Communication - part-time
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
FALL 2023
Schedule
Course history

Introduction

The student must have been admitted to the study programme.

Required preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student:

  • has in-depth knowledge about how everyday activities and working life can be understood in relation to occupational science and activity theories
  • has an understanding of research methods applied in intervention research directed towards everyday activities and working life
  • has in-depth knowledge about different perspectives on understanding everyday activities and working life in relation to health and participation in society
  • has in-depth knowledge about facilitating factors and barriers to work participation
  • has in-depth knowledge of the relationship between everyday activities and working life
  • has in-depth knowledge about individual interventions and programmes where facilitations are viable options

Skills

The student is capable of

  • applying the knowledge base for occupational therapy and occupational science to the development of interventions and research on everyday activities and working life
  • analysing and applying different theories and models relating to everyday activities and working life
  • applying research literature about interventions that are relevant to everyday activities and working life
  • critically analysing the relationship between professional intervention practice, empowerment, recovery processes, motivation and client-centred practice
  • critically evaluating and using results for primary and secondary intervention research to promote participation in everyday activities and working life
  • developing knowledge about individual interventions and programmes that use facilitation in order to promote participation in everyday activities and working life
  • analysing intervention decisions in relation to context, ethnicity, sex, and social background

Competence

The student is capable of

  • communicating research results to fellow students, colleagues and the general public
  • reflecting critically on what significance activity patterns, lifestyles, culture, age, social background and gender have for participation in everyday activities and working life

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

 

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om opplæringsloven og læreplaner og kan knytte disse til drama som læringsform i grunnskolen
  • har kunnskap om fagets historie, betydning og relevans i et historisk og nåtidig samfunnsperspektiv
  • har kunnskap om ulike teoretiske perspektiver og relevant forskning knyttet til undervisning og læring i faget
  • har kunnskap om ulike undervisnings- vurderings- og veiledningsformer som egner seg i arbeidet med drama- og teaterprosesser med barn og unge

 

Ferdigheter

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisningsforløp med utgangspunkt i læreplaner for grunnskolen
  • kan samarbeide om å skape et trygt og inkluderende læringsmiljø, tilpasse undervisningen til elevenes forutsetninger, interesser og lokale rammefaktorer i grunnskolen
  • kan reflektere over og drøfte relevant fagteori knyttet til dramapedagogiske prosesser og teaterproduksjon med barn og unge
  • kan analysere og anvende relevant fagteori knyttet til estetisk og utforskende arbeid med barn og unge
  • kan begrunne og drøfte fagets betydning og relevans i et historisk, nåtidig og fremtidig samfunnsperspektiv
  • kan vurdere elevenes læring og bidra til at elevene reflekterer over egen utvikling

 

Generelle kompetanse

Studenten

  • kan delta i, og aktivt bidra i utviklingen av et profesjonsfelleskap
  • kan reflektere over fagets egenart i et samfunnsperspektiv
  • kan bidra til å fremme forståelse for mangfold og ulike kulturelle uttrykk i samtiden

Teaching and learning methods

Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter

Course requirements

Assessment content: Learning outcomes

Assessment: Individual home exam - written assignment of 5.000-6.000 words including references.

Time: Work on the assignment will take place throughout the course. Submission in the second semester

Resit exam: The student submits a reworked version of the assignment.

Assessment

All aids are permitted.

Permitted exam materials and equipment

Grade scale A-F

Grading scale

One external and one internal examiner will assess all exams.

Examiners

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Overlapping courses

Emnet overlapper 15 studiepoeng med PDTK1100.