EPN-V2

PARA1500 Drug Calculations Course description

Course name in Norwegian
Legemiddelregning
Weight
1.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
  • Required preliminary courses

    Admission to the programme.

  • Learning outcomes

    After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • has knowledge of the key concepts in drug calculations
    • has knowledge of the role of drug calculations as part of drug administration and how it is regulated by acts and regulations

    Skills

    The student

    • masters drug calculations in that he/she is capable of:

      • using international standards and unitary systems in drug calculations
      • calculating dosages, concentrations or amounts
      • calculating injection and infusion rates (dr/min and ml/hr)
      • calculating timing of dose distribution over a specified time interval, within a specified time period
      • calculating prescribed doses in ml or drops per time interval (0.125 mg/ml or 0.15 ml/kg/min)
      • calculating prescribed doses in relation to body weight (in kg or body surface in m2)
      • calculating the dilution of drugs in liquid form or the dilution of drugs added to solutions for injection/infusion
      • assessing and controlling their own and other people's calculations
  • Teaching and learning methods

    Ingen.

  • Course requirements

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskaper

    Studenten

    • har avansert kunnskap om vitenskapelige tenkemåter
    • har inngående kunnskap om sentrale forskningsmetoder for innsamling, bearbeiding og analyse av forskningsdata
    • har inngående kunnskaper om forskningsetikk

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende kunnskap om vitenskapsteori og metode til å analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning
    • kan anvende relevante forskningsmetoder i forsknings- og utviklingsarbeid på en selvstendig måte

    Generell kompetanse

    Studenten

    • har et teoretisk og metodisk grunnlag for å planlegge og evaluere forsknings- og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
    • kan anvende akademiske standarder i forskningsarbeid knyttet til prinsipper som troverdighet, etterrettelighet og nøyaktighet
    • kan vise etisk dømmekraft i relasjon til egen rolle som forsker
  • Assessment

    Arbeidsformene veksler mellom forelesning, seminar og arbeidsoppgaver. Sentrale begreper diskuteres i forelesninger og seminarer. I tillegg må studentene studere pensumlitteraturen nøye for å bli fortrolig med de relevante teoriene og metodene.

  • Permitted exam materials and equipment

    Ingen arbeidskrav.

  • Grading scale

    Eksamen består av individuell skriftlig eksamen under tilsyn på seks timer.

    Ny/utsatt eksamen

    Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.

  • Examiners

    Ingen hjelpemidler tillatt.