Programplaner og emneplaner - Student
PARA1500 Drug Calculations Course description
- Course name in Norwegian
- Legemiddelregning
- Weight
- 1.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Programme description
-
Required preliminary courses
Admission to the programme.
-
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has knowledge of the key concepts in drug calculations
- has knowledge of the role of drug calculations as part of drug administration and how it is regulated by acts and regulations
Skills
The student
masters drug calculations in that he/she is capable of:
- using international standards and unitary systems in drug calculations
- calculating dosages, concentrations or amounts
- calculating injection and infusion rates (dr/min and ml/hr)
- calculating timing of dose distribution over a specified time interval, within a specified time period
- calculating prescribed doses in ml or drops per time interval (0.125 mg/ml or 0.15 ml/kg/min)
- calculating prescribed doses in relation to body weight (in kg or body surface in m2)
- calculating the dilution of drugs in liquid form or the dilution of drugs added to solutions for injection/infusion
- assessing and controlling their own and other people's calculations
-
Teaching and learning methods
Ingen.
-
Course requirements
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har avansert kunnskap om vitenskapelige tenkemåter
- har inngående kunnskap om sentrale forskningsmetoder for innsamling, bearbeiding og analyse av forskningsdata
- har inngående kunnskaper om forskningsetikk
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende kunnskap om vitenskapsteori og metode til å analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning
- kan anvende relevante forskningsmetoder i forsknings- og utviklingsarbeid på en selvstendig måte
Generell kompetanse
Studenten
- har et teoretisk og metodisk grunnlag for å planlegge og evaluere forsknings- og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
- kan anvende akademiske standarder i forskningsarbeid knyttet til prinsipper som troverdighet, etterrettelighet og nøyaktighet
- kan vise etisk dømmekraft i relasjon til egen rolle som forsker
-
Assessment
Arbeidsformene veksler mellom forelesning, seminar og arbeidsoppgaver. Sentrale begreper diskuteres i forelesninger og seminarer. I tillegg må studentene studere pensumlitteraturen nøye for å bli fortrolig med de relevante teoriene og metodene.
-
Permitted exam materials and equipment
Ingen arbeidskrav.
-
Grading scale
Eksamen består av individuell skriftlig eksamen under tilsyn på seks timer.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
-
Examiners
Ingen hjelpemidler tillatt.