Programplaner og emneplaner - Student
ORI1300 Transtibial and Transfemoral Prostheses Course description
- Course name in Norwegian
- Transtibial- og transfemoralproteser
- Study programme
-
Prosthetics and Orthotics Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Kurset skal gi en innføring i mikroøkonomiske emner. I mikroøkonomi studeres produsenter, konsumenter og markedets virkemåte under ulike forutsetninger. Effektiv ressursbruk og ressursallokering er sentralt. Produsentens tilpasning og tilbud av varer og tjenester analyseres både grafisk og matematisk. Tilsvarende gjelder for konsumentens tilpasning og etterspørsel etter varer og tjenester. Det legges til grunn at aktørene er rasjonelle i sine beslutninger. Endelig analyseres ulike markedsformer.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
After completing the course and INTER1100, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence (INTER1100 addresses the learning outcomes marked with an asterisk (*)):
Knowledge
The student
- can explain children and adolescents’ process of growing up in a society characterised by social and cultural diversity*
- can explain the medical reasons for lower-limb amputation
- can refer to anatomical landmarks/structures that are significant to the adaptation of lower limb prostheses
- is familiar with amputation surgery at the transtibial, transfemoral, ankle and knee articulation level
- can explain pain and other consequential conditions after an amputation, and psychosocial aspects of amputations and the use of prostheses
- is familiar with symptoms of cognitive deficits and the consequences of this when communicating about the use of prostheses
- can describe key terms in socket technology, alignment and biomechanics in connection with adaptation of transtibial and transfemoral prostheses and of ankle and knee disarticulation prostheses
- can give an account of materials used in prosthetic liners, such as silicone, elastomers and foam materials
Skills
The student
- can cooperate with students from other programmes of professional study about relevant challenges in the everyday lives of children and adolescents*
- can discuss and reflect on their own future professional role in interprofessional cooperation with children, adolescents and their parents/guardians*
- can conduct a visual gait analysis and correct gait deviations
- can use functional tests, make plaster moulds, take measurements and use 3D scanning and modelling
- can carry out clinical processes following amputations at transtibial and transfemoral level
- can explain choices of components and materials based on patient history and functional assessment
- can apply outcome measures and ICF and use the information in patient records and to define goals
- can write patient records
- can prepare work descriptions and carry out technical production procedures in the production of transtibial and transfemoral prostheses
- can search for, summarise and reference research articles
General competence
The student
- has an understanding of interprofessional cooperation with children, young people and their families*
- can apply fundamental clinical reasoning to become familiar with the needs of the users
- can conduct him/herself in a professional manner and take care of users in clinical settings
- can communicate both orally and in writing with users, fellow students and staff in clinical and technical situations
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
- kunnskap om ulike problemstillinger i samfunnsøkonomi generelt og mikroøkonomi spesielt
- kunnskap om konsumentens tilpasning på et varemarked
- kunnskap om hva som bestemmer konsumentens etterspørsel og hvordan denne påvirkes av endringer i bla. priser og inntekt
- kunnskap om produsentenes tilpasning på et faktormarked og på et varemarked
- kunnskap om hva som bestemmer produsentens tilbud under ulike målsettinger
- kunnskap om markedets virkemåte og ulike markedsformer som fullkommen konkurranse, monopol og prisdiskriminering
- kunnskap om hvordan offentlige inngrep påvirker markedsresultatet
- kunnskap om generell likevekt og samfunnsøkonomisk lønnsomhet
Ferdigheter
- gjøre rede for mikroøkonomiske problemstillinger og ulike modeller for å analysere mikroøkonomiske spørsmål
- analysere ulike aktørers tilpasning på et marked og markedsmekanismen
- illustrere ulike markedsformer og vise hvordan pris og omsatt kvantum blir bestemt
- gjøre rede for hvordan økonomisk politikk kan påvirke markedssituasjonen
- illustrere hvordan ulike former for markedssvikt påvirker markedstilpasningen og effektiviteten i økonomien
Generell kompetanse
Studenten kan
- analysere etterspørsel og tilbud i ulike markeder
- følge økonomiske resonnementer, for eksempel innholdet i faglige utredninger.
- delta i samfunnsfaglige diskusjoner om offentlige reguleringer og tiltak
Course requirements
Kurset undervises i plenumsforelesninger. Det vil bli lagt til rette for oppgaveløsning og diskusjoner.
Assessment
Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter.
Permitted exam materials and equipment
Det avholdes en skriftlig skoleeksamen på 4 timer.;
Grading scale
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.
Examiners
Gradert skala A-F.
Overlapping courses
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.;
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.;