EPN-V2

OPERAPRA3 Clinical Studies in Theatre Nursing, Level 3 Course description

Course name in Norwegian
Praksisstudier i operasjonssykepleierens funksjons- og ansvarsområder, trinn 3
Study programme
Advanced Programme in Theatre Nursing
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

The students will undergo practical training at surgical departments or day surgery units, and one day must be taken at a central sterile services department. The students will independently attend to the functions and areas of responsibility of a theatre nurse. The students are expected to demonstrate clear progress, take responsibility and, to an increasing extent, demonstrate the ability to make independent assessments in theatre nursing practice.

Required preliminary courses

Students must have passed OPERAPRA2 Clinical Studies in Theatre Nursing, Level 2 in order to start this course.

Learning outcomes

Emnet er en introduksjon til bioingeniørfaglig forsknings- og utviklingsarbeid (FoU). Studentene skal utvikle en forståelse for viktigheten av å fornye og utvikle bioingeniørfaglig praksis og kjenne til etiske aspekter ved slike prosjekter. Bacheloroppgaven gir studentene anledning til å fordype seg i et tema som er relevant for bioingeniørfaget.

Studentene får tilbud om oppgaver knyttet til ulike typer FoU-arbeid. Oppgavene gjennomføres i eksterne laboratorier ved norske institusjoner, i interne laboratorier ved universitetet eller ved utenlandske institusjoner etter avtale.

Content

  • Observations and clinical assessments in connection with serious self-care deficits in relation to a patient's fundamental needs.
  • Preventing complications in connection with advanced acute and/or critical illness, advanced medical treatment and theatre nursing.
  • Observations and clinical assessments relating to patients' psychosocial needs.
  • Reducing stress and alleviating pain and discomfort in connection with advanced medical treatment and theatre nursing.
  • Communication and interaction with surgical patients and their next of kin.
  • Observations, clinical assessments and measures in infection prevention work.
  • Preventing and treating unintentional hypothermia.
  • Preventing complications in connection with positioning of patients.
  • Professionally sound use of medical equipment.
  • Written and oral documentation of theatre nursing.
  • Teaching and guidance.
  • Administration and management.

Teaching and learning methods

  • Bestått første og andre studieår eller tilsvarende i bachelorstudium i bioingeniørfag, eller
  • Opptak til kompletterende utdanning for bioingeniører;

Course requirements

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;

Kunnskap;

Studenten;

  • har kunnskap om vitenskapelige metoder for forsknings- og utviklingsaktivitet innen bioingeniørfaget
  • har kunnskap om forsknings- og utviklingsarbeid innen et bioingeniørfaglig område
  • kjenner til generell forskningsetikk som er relevant for bioingeniørfaglige FoU-prosjekter
  • kjenner til lover og regler som regulerer opprettelse, godkjenning og bruk av biobank innen fagområdet medisin og helse
  • kjenner til risikovurdering for lagring av personopplysninger i FoU-prosjekter og metoder for å følge opp dette systematisk

Ferdigheter;

Studenten;

  • kan planlegge og gjennomføre et bioingeniørfaglig FoU-prosjekt under veiledning i tråd med etiske krav og retningslinjer
  • kan innhente, kritisk vurdere og integrere relevant fagstoff i eget prosjektarbeid
  • kan forstå og anvende statistiske metoder som er relevante i bioingeniørfaglig fag- og forskningslitteratur i eget prosjektarbeid
  • kan anvende relevante vitenskapelige metoder og vurdere styrker og svakheter ved metoder anvendt i eget prosjekt
  • kan dokumentere og formidle bioingeniørfaglig kunnskap gjennom muntlig og skriftlig presentasjon på norsk

Generell kompetanse;;

Studenten;

  • kan delta i planlegging og gjennomføring av et bioingeniørfaglig FoU-prosjekt i forpliktende samarbeid med andre
  • viser selvstendig faglig og etisk refleksjon innenfor bioingeniørfaglige områder, særlig i forhold til å tolke og vurdere de resultater som oppnås i arbeidet med bacheloroppgaven

Assessment

The assessment is based on the learning outcomes for the course, the student's specification of the learning outcomes and the formative assessment made of the student during the practical training period.

An attendance requirement applies to practical training. In order to pass a practical training course, the student must have attended at least 90% of the planned activities in each course. Students must make up for absence exceeding 10% by agreement with the lecturer and the practical training establishment. If a student's absence exceeds 20%, he/she will fail the course. Students who fail a period of practical training must retake the whole training period.

Permitted exam materials and equipment

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:;

  • muntlig presentasjon av bachelorprosjekt i gruppe, inntil 25 minutter pr. gruppe

Grading scale

Pass/fail

Examiners

The summative assessment is carried out by a representative of the practical training establishment and a representative of the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.