EPN-V2

NORC6110 Subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Grunnleggende lese-og skriveopplæring, språket som system og språket i bruk
Study programme
Norwegian 1 for Primary School Teachers
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har brei kunnskap om barns språkutvikling
  • har brei kunnskap om metodar og læremiddel i den første lese- og skriveopplæringa
  • har kunnskap om grammatikk
  • har kunnskap om språket i bruk, både i skrift og tale
  • har kunnskap om språkleg identitet, norsk som andrespråk og fleirspråkleg praksis
  • har kunnskap om litteratur for vaksne som tematiserer språkleg og kulturell identitet
  • har kunnskap om lyrikk for barn og unge og om didaktisk bruk av lyrikk.
  • har kunnskap om språknormering og språkleg mangfald i Noreg

Ferdigheiter

Studenten

  • kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling hos elevar på trinn 1-4.
  • kan bruke ulike metodar i den første lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
  • kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for elevar på 1.-4. trinn
  • kan bruke og grunngje ulike didaktiske og metodiske tilnærmingar i undervisning i og om grammatikk
  • meistrar munnleg norsk, skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse av, respons på og vurdering av skriftlege elevtekstar for å fremje læring

Generell kompetanse

Studenten

  • kan finne fram til - og i - fagleg oppdaterte digitale og trykte språkressursar, til dømes ordbøker og relevante nettstader, og bruke dei som ressursar i det faglege arbeidet
  • kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale språklege emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
  • kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter

Content

I emne 1 er hovudområda grunnleggande skrive- og leseopplæring, språket som system og mogelegheit. Sentrale emne er barns språkutvikling, ordforråds- og omgrepslæring, grammatikken i bruk og andrespråklæring. I tillegg lærer studenten om praktisk arbeid med lyrikk i skolen og får auka kompetanse i å vurdere elevtekstar og elevars skriveutvikling. I undervisninga vil det bli lagt vekt på å utvikle kunnskap og ferdigheiter som rustar å bruke kreative og utforskande arbeidsmåtar i norskfaget. Dette blir vidareutvikla og utdjupa i emne 2. Kunnskap om og praktisk bruk av digitale arbeidsmåter i begynnaropplæringa blir òg vektlagt.

Teaching and learning methods

Arbeidet med norskstudiet er eit vekselspel mellom teoretisk kunnskap, praksiserfaring, studentane sitt eige arbeid med språk og tekstar og didaktisk refleksjon. I emne 1 er det lagt vekt på å lære å bruke nettbaserte forum som verktøy for oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar, men også til kommunikasjon studentane imellom. Individuelt arbeid i form av sjølvstudium og oppgåveskriving vekslar med medstudentrespons i gruppe og undervisning på samlingane.

Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane. Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff og didaktisk refleksjon. Utgangspunktet for oppgåvene er mellom anna observasjon av begynnaropplæring på eigen skule og elevtekstar henta frå klasser på barnetrinnet.

I tillegg til lærarstyrte undervisningsopplegg blir samlingane brukte til at studentane deler erfaringar frå eiga undervisning.

Course requirements

Følgjande individuelle arbeidskrav må vere godkjente før studenten kan gå opp til eksamen i emne 1:

  • Fagartikkel om begynnaropplæring etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. (1500 ord +/- 10%). Målform: bokmål.
  • Skriftleg oppgåve (1800 ord +/-10%) Elevtekstanalyse på mikro- og makronivå med tilbakemelding til eleven. I tillegg skal studenten levere ei kort eigenvurdering (100-150 ord) og gje respons til medstudentar på delar av fagartikkelen. Denne oppgåva er grunnlag for førebudd innlegg på munnleg eksamen. Målform: nynorsk.
  • Digital prøve om utvalde emne om utvalte grammatiske emne. Målform: bokmål. Viss kandidaten etter to forsøk ikkje får godkjent den digitale prøva, vil kandidaten likevel kunne gå opp til eksamen, men vil bli høyrt spesifikt i dette kunnskapsemnet på munnleg eksamen.

For meir informasjon om innhaldet i arbeidskrava, sjå informasjon på universitetets læringsplattform ved studiestart.

Assessment

None

Grading scale

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of vocational education theory, vocational didactics and work methods relevant to the field
  • has knowledge of adult learning
  • is familiar with national and international research and development work of relevance to tertiary vocational education within the area of vocational pedagogy and the vocational field, and can update their expertise in the field
  • is familiar with challenges related to place-based, web-based, and flexible educational pathways in tertiary vocational schools

Skills

The student

  • can use the legislation and governing documents that are relevant to learning work in tertiary vocational education in Norway
  • can use their knowledge of the vocation, vocational pedagogy and vocational didactics
  • can plan, give grounds for and carry out varied learning work
  • can tutor, assess and document students’ learning and development, and provide feedback that promotes reflection in learning work
  • can familiarise themselves with specialist literature and take a critical approach to theories and sources of information

General competence

The student

  • has insight into relevant tertiary vocational and professional ethical issues
  • can build good relations with students and create a constructive and inclusive learning environment characterised by diversity and equality
  • can disseminate and discuss issues relating to the vocation, vocational didactics and vocational pedagogy
  • can use insight and engagement to motivate students in their learning processes
  • can facilitate new ideas and innovation and the involvement of local businesses and the local community in the learning work

Examiners

Det blir nytta to interne sensorar. I tillegg blir det nytta ekstern tilsynssensor kvart tredje år, etter retningslinjer for oppnemning og bruk av sensorar ved OsloMet.

Admission requirements

Sjå programplanen.