Programplaner og emneplaner - Student
NORC6110 Subject 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Grunnleggende lese-og skriveopplæring, språket som system og språket i bruk
- Study programme
-
Norwegian 1 for Primary School Teachers
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om barns språkutvikling
- har brei kunnskap om metodar og læremiddel i den første lese- og skriveopplæringa
- har kunnskap om språket som system og mogelegheit
- har kunnskap om språket i bruk, både i skrift og tale
- har kunnskap om språkleg identitet, norsk som andrespråk og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om litteratur for vaksne som tematiserer språkleg og kulturell identitet
- har kunnskap om språknormering og språkleg mangfald i Noreg og Norden.
- har kunnskap om lyrikk for barn og unge og didaktisk bruk av lyrikk.
Ferdigheiter
Studenten
- kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling hos elevar på trinn 1-4.
- kan bruke ulike metodar i den første lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for elevar på 1.-4. trinn
- meistrar munnleg norsk, skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
- kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse av, respons på og vurdering av skriftlege elevtekstar for å fremje læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan finne fram til, og i, fagleg oppdaterte digitale og trykte språkressursar, til dømes ordbøker og relevante nettstader, og bruke dei som ressursar i det faglege arbeidet
- kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale språklege emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
- kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter
Content
Individuell muntlig eksamen med omfang om lag 30 minutter. Eksamen består av to deler, en forberedt del og en utspørringsdel. Den forberedte delen innebærer presentasjon av ett av arbeidskravene, dette trekkes én uke før eksamensperioden. Omfang ca. 15 minutter, inkludert oppklarende spørsmål. Etter den forberedte delen er ferdig, trekker studenten et tema fra innholdet i emne 1. Utspørringsdelen knyttes til dette temaet. Omfang ca. 15 minutter.
Det gis én karakter for muntlig eksamen.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Teaching and learning methods
Arbeidet med norskstudiet er eit vekselspel mellom teoretisk kunnskap, praksiserfaring, studentane sitt eige arbeid med språk og tekstar og didaktisk refleksjon. I emne 1 er det lagt vekt på å lære å bruke nettbaserte forum som verktøy for oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar, men også til kommunikasjon studentane imellom. Individuelt arbeid i form av sjølvstudium og oppgåveskriving vekslar med medstudentrespons i gruppe og undervisning på samlingane.
Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane. Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff og didaktisk refleksjon. Utgangspunktet for oppgåvene er mellom anna observasjon av begynnaropplæring på eigen skule og elevtekstar henta frå klasser på småtrinnet.
I tillegg til lærarstyrte undervisningsopplegg blir samlingane brukte til at studentane deler erfaringar frå eiga undervisning.
Course requirements
Sentrale temaer i emne 1 er overgangen fra barnehage til skole; barns utvikling, lek og læring, utforskende arbeidsmåter, læringsressurser, tall og tallforståelse og barns skriftspråksutvikling.
Assessment
Opptak til studiet.
Grading scale
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om elevenes kognitive, språklige, emosjonelle, kroppslige og sosiale utvikling
- har kunnskap om overgangen fra barnehage til skole
- har kunnskap om progresjon i begynneropplæring i matematikk, med særlig med vekt på relasjonell tallforståelse, addisjon og subtraksjon
- har kunnskap om argumentasjon og kommunikasjon i begynneropplæringen
- har kunnskap om teorier og forsking om lese- og skriveutvikling i en flerspråklig skole
- har kunnskap om metoder og prinsipper i matematikk, lese- og skriveopplæring
- har kunnskap om barns lek, praktisk- estetiske og utforskende arbeidsmåter i lesing, skriving og matematikk
- har kunnskap om læremidler for begynneropplæring
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende kunnskap om overgangen barnehage skole for å skape fleksible overgangsprosesser for barn og foreldre
- kan utvikle og bruke arbeidsmåter og læringsaktiviteter som fremmer undring, kreativitet og evne hos elevene til å arbeide systematisk med utforskende aktiviteter
- kan tilrettelegge for tilpasset opplæring i lesing, skriving og matematikk og reflektere muntlig og skriftlig over egen praksis i lys av teori og forsking
- kan vurdere styrker og svakheter ved ulike typer læremidler i begynneropplæringen
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide selvstendig, og sammen med andre om elevers læring og utvikling de første skoleårene
- kan bruke faglige kunnskaper til kritisk og konstruktiv refleksjon
Examiners
Se informasjon i programplanen.
Admission requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Minst ett av arbeidskravene skal danne grunnlag for kunnskapsdeling i eget kollegium. Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Skisse med observasjon av lekpreget aktivitet med matematikk og norsk. Lage digital historiefortelling med drøfting og refleksjon rundt gjennomføringen i skolen. Gruppevis, omfang 5-7 minutter.
- Analyse og vurdering av en lærebok eller et sett læringsressurser for lese- og skriveopplæring på småskoletrinnet og en digital læringsressurs i matematikk (arbeid i gruppe). Muntlig framlegg som en utdanningsmesse. Omfang: om lag 15 minutter pr. gruppe.
- Planlegge, gjennomføre, drøfte og reflektere rundt et undervisningsopplegg med utforskende arbeidsmåter der matematikk og norsk er integrert. Skriftlig i gruppe, omfang 3000-4000 ord.
Studenter som grunnet dokumentert sykdom blir forhindret fra å delta i gruppearbeidet kan gjennomføre arbeidskravet individuelt etter avtale med faglærer.
For mer utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.