Programplaner og emneplaner - Student
MSL5900 Master's Thesis in Public Management Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave i styring og ledelse
- Study programme
-
Executive Master in Public Management
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Individuell 6-timers skriftlig eksamen under tilsyn.
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter for bestått, og F for ikke bestått.
Teaching and learning methods
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.
Course requirements
Profesjonsfag 1
Sentrale temaer:
Profesjonsfag 1 er bygd opp rundt tre overbyggende temaer som skal gi studentene en god innføring i sentrale fagdidaktiske temaer, bidra til refleksjon rundt fagets formål og skape økt innsikt i de læringsprosessene som utspiller seg i kroppsøvingsundervisningen.
Kroppsøvings - et lærings- og dannelsesfag Kroppsøving er et obligatorisk og allmenndannende fag og studentene må derfor kunne reflektere over fagets legitimering, dets rolle i skolen og i samfunnet for øvrig, og ifra et faglig perspektiv kunne gjøre seg opp en formening om hva man ønsker å oppnå gjennom undervisningen i faget. Fagets læringsfremmende aspekt blir spesielt vektlagt, og studentene vil bli godt kjent med innholdet i begrepene allmenndannelse, physical literacy og kroppslig dannelse.
Lærerrollen i kroppsøving Kroppsøvingsfagets egenart gjør at det stilles spesifikke krav til utøvelsen av lærerrollen generelt og klasseledelse spesielt. Studentene vil også få en grundig innføring i planlegging og gjennomføring av kroppsøvingsundervisning, med utgangspunkt i gjeldende læreplan dokumenter. Undervisningen vil også legge vekt på at studentene skal tilegne seg kunnskap til å kunne vurdere elevers læring og utvikling i faget, og bli kjent med begrepene vurdering for læring og vurdering av læring .
Kropp og læring I faget kroppsøving står kroppen naturlig nok sentralt, og gjennom undervisningen skal studentene få utvidet sin forståelse av kroppen og dens rolle (som erfaringsmedium) i forbindelse med ulike læringsprosesser. De skal også få kjennskap til relevante teorier som setter kroppslig læring i sentrum, og som forklarer læringsprosessene i forbindelse med utvikling av motoriske ferdigheter. Leik som pedagogisk metode blir også belyst i undervisningen.
Aktivitetslære 1A - Friluftsliv
Sentrale temaer: I 1. studieår er friluftslivundervisningen knyttet opp mot to ulike turer. Tidlig på høsten i 1. semester er det lagt opp til en hel uke med vekt på sjøfriluftsliv, der livet i fjæra, mat fra sjøen og leik i naturen er sentrale temaer. I 2. semester er det lagt opp til en tredagers vintertur i nærområdet, der etablering av leir, ledelse av grupper på tur og orientering er de læringsmålene som vektlegges.
Assessment
The exam in the course is submission of the master's thesis and an oral exam.;The master's thesis can be submitted individually or students can work and submit the thesis in pairs.;
The master's thesis must have a scope of 16,000 words +/- 10 %. Font and font size: Arial / Calibri 12 points. Line spacing: 1.5. The table of contents, foreword, abstract, reference list and appendixes come in addition to this.;When students work in pairs, the students must submit a written declaration on submission describing the division of work between them.
Oral exam If the master's thesis is considered passed, an oral exam is conducted. In the oral examination, the candidate(s) receive a thorough oral feedback on the master's thesis, and otherwise the oral examination consists of a professional conversation about the thesis. The length of the oral exam varies, but usually lasts 30-40 minutes.;;
The oral exam provides an opportunity for adjusting the grade of the master's thesis up or down one grade. The final grade will be included on the Diploma.;When two students write together, they also have a joint oral presentation and oral exam. It is expected that the two students contribute equally in the oral exam.
Students are allowed to submit a new or revised master's thesis once if they are awarded a fail grade. A reworked version of the thesis must be submitted within the given deadline. The student has a right to one additional supervision session before the new submission. A student will not be allowed to submit a new master's thesis in the same programme if a pass grade has already been awarded.
If the student appeals against the grade, a new committee will be appointed and the master's thesis will be re-assessed. If the grade is changed, a new oral exam will be held.
The master's thesis must be submitted electronically. The student must sign a publication agreement in connection with submission to allow the thesis to be published and made publicly available. If the student consents to this, all non-restricted master's theses awarded a pass grade will be published in ODA, the university's digital knowledge archive.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
All master's theses;are assessed by one internal and one external examiner, including the oral exam.
Course contact person
Agnete Vabø