EPN-V2

MOKV3200 Professionalism with Internships Course description

Course name in Norwegian
Informasjons- og kommunikasjonsarbeid med praksis
Study programme
Bachelor Programme in Media and Communication
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Emnet er en innføring i informasjons- og kommunikasjonsarbeid i offentlig og privat sektor og skal være en kvalifisering til profesjonsutøvelse. Emnet inneholder fire uker praksis.

Informasjons- og kommunikasjonsarbeid med praksis er et valgfritt emne i 5. semester.

Undervisningsspråket er norsk.

Required preliminary courses

Bachelorstudiet i medier og kommunikasjon har generelle progresjonsbestemmelser (se programplan).

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kjenner informasjons- og kommunikasjonsmedarbeiderens plassering og oppgaver i en organisasjon
  • kjenner de sentrale prinsippene for hensiktsmessig tilrettelegging av informasjon og kommunikasjon til ulike formål, i offentlig og privat sektor

Ferdigheter

Studenten

  • mestrer både muntlig og skriftlig formidling og presentasjonsteknikk og kan opptre profesjonelt i ulike mediekanaler
  • kan vurdere informasjons- og kommunikasjonsstrategier internt og eksternt i lys av de utfordringene som organisasjoner møter i ulike sammenhenger, herunder kriser
  • kan opptre profesjonelt i mediesammenheng, kan lage skriftlig informasjon og kommunisere denne i ulike formater og mediekanaler

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger i arbeidslivet
  • kan profilere egen kompetanse muntlig og skriftlig i ulike mediekanaler for å kunne bidra til utvikling av god praksis og godt samarbeid med arbeidslivet

Teaching and learning methods

This course will provide an opportunity for students to establish their understanding of research through critical exploration of research language, ethics, and approaches. Particular emphasis is placed on elucidating research methods and research ethical issues that are relevant to engineering students.

Course requirements

Studentene skal gjennomføre en fire ukers praksisperiode (altså praksistid tilsvarende 20 normale arbeidsdager). Studentene finner relevante praksissteder i samråd med emneansvarlig som også må godkjenne valg av praksissted. Praksisperioden er obligatorisk. 80 prosent av praksisstiden må være gjennomført for at studentene skal kunne gå opp til eksamen.

Ved fravær over 20% grunnet sykdom eller andre tungtveiende årsaker kan det gjøres en individuell vurdering.

Assessment

No formal requirements over and above the admission requirements for the programme.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has:

  • Knowledge of the concept of "scientific knowledge" and the various methods for producing knowledge such as experimenting, modeling, and statistical methods.
  • knowledge of induction, deduction, and abduction as scientific approaches
  • knowledge of the structure and content of scientific articles and dissertations
  • knowledge for assessing research ethical issues related to one’s own project
  • knowledge of the characteristics of situations that can be considered plagiarism and scientific misconduct.

Skills

The student is capable of:

  • applying relevant methods for research or development work in one’s own work.
  • using online search technology to find relevant information.
  • applying relevant resources for clarifying and finding solutions to ethical issues.
  • using relevant technological knowledge and scientific methods and principles when planning and conducting the research

General competence

The student is capable of:

  • conducting an independent, limited research or development project under supervision and in line with current research ethics norms
  • evaluating research ethical issues in connection with the planning and implementation of a master's thesis
  • searching online scientific databases to find relevant information

Grading scale

The teaching will consist of participation in lectures and project work.

Examiners

Eksamensbesvarelsene blir vurdert av intern eller ekstern sensor. Ett uttrekk på minst 25 prosent av besvarelsene blir sensurert av to sensorer. Karakterene på utdraget fastsetter nivået for hvordan resten av svarene skal vurderes.