EPN-V2

MOKV2400 Web Publishing and Information Architecture Course description

Course name in Norwegian
Web Publishing and Information Architecture
Study programme
Bachelor Programme in Media and Communication
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

Web Publishing and Information Architecture will introduce the student to creating well-designed web pages and websites. The course gives theoretical and practical introduction to information architecture, usability, user studies and design methods, as well as to basic HTML and CSS coding.

Web Publishing and Information Architecture is an optional course in the 4th semester of the bachelor programme, and is one of the courses exchange students may choose. The tuition is in English if exchange students are present.

Recommended preliminary courses

Eksamensbesvarelsene blir vurdert av intern eller ekstern sensor. Ett uttrekk på minst 25 prosent av besvarelsene blir sensurert av to sensorer. Karakterene på utdraget fastsetter nivået for hvordan resten av svarene skal vurderes.

Required preliminary courses

Kunnskaper

Studenten

  • kjenner viktige aktører i medie- og kommunikasjonsbransjen
  • kjenner typiske medie- og kommunikasjonsfalige arbeidsoppgaver
  • har kunnskap om hvordan en mediefaglig utdanning kan brukes i en bedrift eller organisasjon

Ferdigheter

Studenten

  • kan utføre mediefaglige arbeider og ta del i produksjonsprosesser i samarbeid med andre
  • kan opptre profesjonelt i jobbsammenheng som arbeidstaker og profesjonsutøver
  • kan kommunisere godt muntlig og skriftlig og samarbeide effektivt på arbeidsplassen

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i faglige og profesjonsetiske problemstillinger i medie- og kommunikasjonsbransjen
  • kan ta initiativ og bidra profesjonelt og kreativitet i jobbsammenheng
  • kan bidra til utvikling av god praksis og godt samarbeid med arbeidslivet
  • har evne til å reflektere faglig over egen praksis

Learning outcomes

Studentens arbeidstid fastsettes ut fra den arbeidstid som gjelder på det aktuelle arbeidssted. Det gjøres i samråd med praksissted.

For hver student oppnevnes en praksisveileder på praksisstedet. Veiledningen er ikke lønnet.

Det oppnevnes en fagansvarlig i emnet som studenten kan kontakte ved behov.

Eventuell undervisning foregår fysisk, på campus.

Teaching and learning methods

Lectures, creative workshop sessions and guiding sessions in the lab.

The students work individually and in groups with real-life projects.

The teaching takes place in person, on campus. Digital or hybrid teaching is only used in special cases.

Course requirements

Skjema for praksissted: Studenten skal levere et skjema for valg av praksissted. I skjemaet skal det angis praksissted, forventede arbeidsoppgaver og veileder ved praksisstedet.

Emneansvarlig godkjenner praksisoppholdet og tildeler kontaktlærer. Innleveringsfrist er normalt medio november i 5. semester og godkjenning foreligger normalt medio desember.

Minimum 80% av den normale praksisperioden på 9 uker må være gjennomført for å kunne gå opp til eksamen.

Arbeidskrav må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Ved sykdom eller andre tungtveiende årsaker til fravær kan faglærer gjøre en individuell vurdering.

Assessment

The exam consists of an individual website project and a written report. A reworked version of the course work requirements can be handed in as part of the exam. All parts of the exam must be passed for the student to achieve passing grade on the exam as a whole.

In the project the student shall plan and develop a web site about an approved theme for a target group of their own choice. The project represents around 2 weeks of work and the website shall comprise around 10 pages or equivalent. The students are expected to work on the project throughout the term. The website must be designed and handed in as a HTML / CSS webpage or a Wordpress project, as well as with wireframes and webprototypes developed in the design process.

The idea, process and product must be documented in a project report that reflects upon, and analyses the process and the product. The report is about 15000 characters (with spaces) and draws on theory presented in the syllabus. It must deal with:

  • Aim and target group
  • User-friendliness and universal principles
  • Choice of structure, navigation, labelling and search
  • Layout and presentation'
  • Copyright

The website and the project report are given a summarised evaluation. The assessment will focus on the student`s knowledge and understanding of web design in relation to:

  • User centered and user experience
  • Principles of universal design and responsive design
  • Adaption of information architecture to aim and target group of the website
  • Correct use of HTML and CSS on the website

Exam work can be handed in in English or in Norwegian. The website can be produced in mother tongue.

Students who have failed to pass the ordinary examination and students with legitimate absence are entitled to a new examination.

Permitted exam materials and equipment

Individuell praksisrapport bestående av fire deler:

  • En vurdering av praksisperioden.
  • Et mediefaglig arbeid fra praksisperioden, alternativt et dokument på inntil 2 sider som viser hva studenten har arbeidet med når studenten ikke har laget et eget mediefaglig arbeid i praksisen.
  • Et refleksjonsnotat til det mediefaglige arbeidet/dokumentet.
  • En signert kommentar og helhetsvurdering av veileder.

Praksisrapportens punkt 1 og 3 skal totalt utgjøre 5-10 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5. Omfang av punkt 2 vil variere ut fra det enkelte praksisstedets krav.

Alle eksamensdeler må være bestått for å få bestått karakter

Kandidater som ikke består eller har gyldig fravær fra ordinær eksamen kan levere en omarbeidet versjon til ny/utsatt eksamen én gang.

Grading scale

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Examiners

The exam is assessed by an internal and an external examiner. An extract of at least 25% of the answers is assessed by two examiners. The results of this extract form the basis for setting the level of the rest of the exams.

Course contact person

Bestått / ikke bestått