Programplaner og emneplaner - Student
MOK3000 Innovation and Project Management in Media Course description
- Course name in Norwegian
- Entreprenørskap og prosjektledelse i mediebransjen
- Study programme
-
Bachelor Programme in Media and Communication
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet Entreprenørskap og prosjektledelse i mediebransjen er obligatorisk i 5. semester av bachelorstudiet i Medier og kommunikasjon.
Emnet er en introduksjon til praktiske og teoretiske aspekter ved entreprenørskap og prosjektledelse i bransjen.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Bachelorstudiet i medier og kommunikasjon har generelle progresjonsbestemmelser (se programplan).
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten
- kjenner ulike organisasjonsmodeller og sentrale utfordringer ved entreprenørskap, innovasjon og kommunikasjonsvirksomhet i privat og offentlig sektor
- har nødvendig kunnskap for å kunne etablere og drive egen medie- og kommunikasjonsbedrift
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og løse sentrale utfordringer i privat og offentlig sektor knyttet til entreprenørskap, innovasjon og prosjektledelse
- kan analysere markedsmuligheter, utvikle ideer, lage forretningsplan med bruk av prosjektstyringsverktøy og presentere resultatet mest mulig effektivt muntlig og skriftlig for utvalgte målgrupper og i ulike mediekanaler.
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre målrettede prosjekter alene og i samarbeid med andre
- kjenner til nyskapning og nytenkning i kommunikasjons- og mediebransjen
Teaching and learning methods
Emnet strekker seg over ett semester. Arbeidsformene vil veksle mellom forelesninger, mentormøter, studentframlegg, seminarer og kollokviearbeid.
Course requirements
This course focuses on people’s everyday life, living conditions and social challenges that impact their quality of life. The students will learn about social work relating to different phases of and transitions in life. The course sheds light on how the challenges and problems of everyday life can be prevented, remedied and coped with. It also takes on a critical perspective on norms and the concept of normality. Students will learn about how social workers can identify and support individuals’ coping strategies, motivate change and provide help and support in demanding life situations.
Assessment
Studentene skal individuelt eller i gruppe på inntil tre studenter, innlevere en semesteroppgave i form av et casebasert prosjektarbeid som grunnlag for endelig vurdering. Arbeidskravene bygger opp til og utgjør en del av eksamen og disse må derfor omarbeides før eksamensinnlevering.
Oppgaven skal normalt ha et omfang på 15-20 sider. Dersom to eller tre skriver sammen, skal omfanget økes til 25-30 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has:
- knowledge of social science theories on how to understand human development from childhood to old age
- knowledge of how social challenges interact and affect the individual’s quality of life in different phases of and transitions in life
- knowledge of how social structures and social conditions impact the conditions for upbringing and living conditions in general
- knowledge of protection and risk factors as a basis for implementing preventive measures against marginalisation and exclusion in different arenas
Skills
The student can
- identify, prevent and remedy social challenges relating to different phases of life
- identify and assess resources in the life situations of different groups of people and help to strengthen people’s coping strategies in demanding life situations
General competence
The student:
- can disseminate knowledge of the link between different everyday social problems in different phases of life
- has insight into how marginalisation and discrimination affect people’s social life and health
Grading scale
Teaching methods vary between lectures and student-active learning methods. Digital learning methods are included in teaching. Self-study is required between each teaching session in the course.
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor på alle besvarelser.