EPN-V2

MOK1801 Multimedia Production II Course description

Course name in Norwegian
Multimedial produksjon II
Study programme
Bachelor Programme in Media and Communication
One-year Programme in Media and Communication
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Accessible environments are an important precondition for occupation and participation. Occupational therapists can work at system level with universal design, or at individual and group level with adaptation of the environment and the use of aids as a health-promoting or compensating measure Technology makes up a significant part of the aids currently available to users with physical, cognitive, mental or social challenges. Technology can also be used as part of the training of skills and functions in a rehabilitation process. Digital competence in development, use and security is important in a digitalised society.

Required preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is capable of

  • describing universal design and adaptation of environment
  • explaining how technology and aids can promote people’s occupation and participation
  • describing different arenas such as home, school and workplace, and explain the connection between functional impairment, disability and participation

Skills

The student is capable of

  • applying relevant knowledge about adaption of the city environment to promote independence, health and quality of life
  • using relevant legislation, research and user experience to explain how the design of the surrounding environment influences occupation and participation
  • justifying and communicating the need for physical and cognitive aids and adaptation of different arenas such as the home, school and workplace
  • guiding people in testing, adaptation, training and follow-up in the use of aids and welfare technology
  • reflecting on the benefits and challenges of using welfare technology

General competence

The student is capable of

  • exchanging points of view and cooperating with others on the development of welfare technology and its use
  • using activity analyses and adapting physical surroundings to promote inclusion, coping and participation in play, learning, work and recreation

Learning outcomes

Work and teaching methods comprise skills training, seminars, lectures, work and supervision in project groups and field studies in Oslo. Throughout the course, students work individually on an assignment to be graded in the exam.

Fieldwork

The field studies are based in an area in the public domain in Oslo. Students work with accessibility, adaptation and technical aids targeting a relevant user group.

Teaching and learning methods

Undervisning og veiledning gis dels i plenum og dels i mindre produksjonsgrupper/-team. Undervisningen foregår fysisk, på campus.

I løpet av semesteret skal studentene lage en flermedial produksjon med tilhørende nettside og kommunikasjonsplan som et prosjektarbeid i grupper på normalt 4-6 studenter. Prosjektarbeidet skal resultere i et medieprodukt og en teoretisk del knyttet til produksjonen (se vurdering).

I arbeidet med den teoretiske delen knyttet til medieproduktet stilles det krav om:

  • en avgrenset teoretisk problemstilling knyttet til prosjektarbeidet
  • definert målgruppe
  • en redegjørelse for idé, research og produksjon
  • en prosjektplan
  • en egenevaluering av sluttproduktet og vurdering av gruppeprosessen på til sammen ca. 10 sider
  • som vedlegg: siste versjon manus og prosjektplan

Course requirements

Emnet har to arbeidskrav. For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Studenten skal gjennomføre minst to av fem mulige produksjoner tilrettelagt i løpet av semesteret. Nærmere informasjon om produksjoner og frister framgår av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved begynnelsen av hvert semester.
    • Formål: Studenten skal beherske utstyr og ferdigheter tilknyttet medieproduksjon i flere format.
  • Arbeidskrav 2: Prosjektplan for eksamensprosjekt inkludert kommunikasjonsplan, produksjonsplan, manusskisse og gruppepresentasjon. Prosjektplanen skal være 1300-2000 ord pluss skisser, bilder ol. Prosjektplanen skal inneholde Strategi for prosjektet, definert målgruppe, mål for valgte medieplattformer. Plan for filmproduksjon skal inneholde manus eller manusskisse, storyboard, skyteplan. Plan for andre plattformer skal inneholde manus eller manusskisse og visuell plan. Gruppepresentasjonen er en 10 minutters presentasjon foran klassen og faglærer med oppfølgingsspørsmål og tilbakemelding.
    • Formål: Studenten skal lære å lage og presentere en plan som en del av en produksjonsgruppe. Planen skal deretter gjennomføres mot som gruppebasert eksamensoppgave.

Prosjektplan og gruppepresentasjon må godkjennes av faglærer. Hvis planen ikke blir godkjent kan gruppa få levere på nytt én gang. Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Ved sykdom eller annen tvingende grunn til fravær ved innlevering eller presentasjon kan studenten avtale en egen frist med faglærer.

Frister for og nærmere detaljer om innlevering av arbeidskrav framgår av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved begynnelsen av hvert semester.

Assessment

Avsluttende vurdering i emnet består av to deler.

Eksamensdel 1: Prosjektet. Gruppas medieproduksjon inkludert teoretisk del leveres inn for vurdering. Det gis en felles vurdering for gruppa. Eksamen i emnet er en medieproduksjon. Omfanget av produksjonen variere ut fra hvilke medietyper eller kombinasjoner av disse som benyttes. Omfang vil derfor spesifiseres i oppgavetekster eller individuelt i samarbeid med faglærer.

Eksamensdel 2: Individuell muntlig høring med varighet 20 minutter. Kandidaten eksamineres både i prosjektoppgava og relevante deler av pensum fra det første studieåret. Karakteren fra eksamensdel I kan justeres ett trinn opp eller ned.

Alle eksamensdeler må være bestått for å få bestått karakter. Klagefrist løper etter at sensur har falt på eksamensdel 2.

Permitted exam materials and equipment

A-F.

Grading scale

All answers are assessed by one examiner. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern eller to eksterne sensorer på begge vurderingsdeler. Det benyttes to sensorer til sensurering av alle besvarelser. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av ekstern sensor/eksterne sensorer. Karakterene på uttrekket skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.