EPN-V2

MOK1800 Multimedia Production II Course description

Course name in Norwegian
Multimedial produksjon II
Study programme
Bachelor Programme in Media and Communication
One-year Programme in Media and Communication
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

On successful completion of the course, the student has acquired the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • can define what EBP is and recognizes the rationale for EBP and shared decision making
  • knows the steps of EBP
  • is familiar with the levels in the S-pyramid and acknowledges the difference between single studies and systematic reviews
  • knows the characteristics of a scientific article, e.g. IMRAD
  • can explain the purpose and characteristics of qualitative and quantitative studies and syntheses of studies, e.g. systematic reviews
  • understands the principles for critical appraisal and knows how to use check lists for different study designs, clinical guidelines and professional procedures
  • knows different types of categorical and continuous measures of association and effect, and key graphical presentations  

Skills

The student

  • can identify different types of professional/clinical questions, such as questions about treatment, diagnosis, prognosis, experiences and etiology
  • can, for each type of clinical question, identify the preferred order of study designs
  • can formulate searchable professional/clinical questions using e.g. PICO and variations of PICO
  • can construct and carry out an appropriate and simple search strategy for professional/clinical questions from the top of the S-pyramid  

General competencies

The student

  • can critically assess health claims in the media
  • can discuss the importance of user knowledge, clinical experience, and summarized research in clinical decision-making 

Required preliminary courses

The teaching is mainly designed with "flipped classroom" and learning activities in class and smaller groups. Digital learning resources such as digital lectures, videos and films will be available to the students in advance. Students are recommended to use these resources and to be prepared before the lectures and the seminars. The students are specially recommended to participate at the presentation seminar since this seminar offers a unique opportunity for learning.

Learning outcomes

None.

Teaching and learning methods

Undervisning og veiledning gis dels i plenum og dels i mindre produksjonsgrupper/-team.

I løpet av semesteret skal studentene lage en flermedial produksjon med tilhørende nettside og kommunikasjonsplan som et prosjektarbeid i grupper på normalt 3-5 studenter. Prosjektarbeidet skal resultere i et medieprodukt og en teoretisk del knyttet til produksjonen (se vurdering).

I arbeidet med den teoretiske delen knyttet til medieproduktet stilles det krav om:

  • en avgrenset teoretisk problemstilling knyttet til prosjektarbeidet
  • definert målgruppe
  • en redegjørelse for idé, research og produksjon
  • en prosjektplan
  • en egenevaluering av sluttproduktet og vurdering av gruppeprosessen på til sammen ca. 10 sider
  • som vedlegg: siste versjon manus og prosjektplan

Course requirements

Emnet har 2 arbeidskrav som må godkjennes av faglærer for at studenten skal få gå opp til eksamen:

-Gjennomført og bestått teoriprøve. Studentene får inntil 3 forsøk på å bestå teoriprøven som er en multiple choice prøve der minst 6 av 8 riktige svar gir bestått.

-Prosjektplan for eksamensprosjekt inkludert kommunikasjonsplan, produksjonsplan, manusskisse og gruppepresentasjon. Prosjektplan og gruppepresentasjon må godkjennes av faglærer. Hvis planen ikke blir godkjent kan gruppa få levere på nytt en gang. Ved sykdom eller annen dokumentert tvingende grunn til fravær ved innlevering eller presentasjon kan studenten avtale en egen frist med faglærer.

Frister for og nærmere detaljer om innlevering av arbeidskrav framgår av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved begynnelsen av hvert semester.

Assessment

Avsluttende vurdering i emnet består av to deler.

Eksamensdel 1: Prosjektet. Gruppas medieproduksjon inkludert teoretisk del leveres inn for vurdering. Det gis en felles vurdering for gruppa.

Eksamensdel 2: Individuell muntlig høring. Kandidaten eksamineres både i prosjektoppgava og relevante deler av pensum fra det første studieåret. Karakteren fra eksamensdel I kan justeres ett trinn opp eller ned.

Kandidater som ikke består eller har gyldig fravær fra ordinær eksamen kan levere en omarbeidet versjon til ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

Prior to the course, the students are recommended to go through the elements in "Startpakka" which focus on literature search, critical appraisal and use of references, see                    https://x.oslomet.no/courses/course-v1:OsloMetX+ST22+01/about