Programplaner og emneplaner - Student
MLED4800 Marketing Course description
- Course name in Norwegian
- Markedsføring
- Study programme
-
Executive Master of ManagementElective modules, Executive Master of ManagementMarketing
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Bestått - ikke bestått
Required preliminary courses
En intern sensor.
Learning outcomes
Bestått
KDM3010 Material, produksjon og teknologi
KDM 3400 2D- og 3D digitalt produksjonsverktøy
KDM 3110 Innovasjon og konseptutvikling
KDM 2050 Motehistorie og teori
Teaching and learning methods
5 studiepoeng overlapp mot KDM3300.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Studentene skal i gruppe på inntil 3 personer utarbeide en nærmere spesifisert oppgave knyttet til markedsplan. Planen skal leveres skriftlig og deretter presenteres. Planen evalueres av en annen gruppe. Omfanget på planen skal være på 6-8 sider, og den muntlige presentasjonen skal vare i 15 minutter..
- Arbeidskrav 2: Deltakelse og gjennomføring av virksomhetssimuleringsspill. Studentene må selv kjøpe lisens til spillet, og de må anvende egen PC. Virksomhetssimuleringsspillet forutsetter obligatorisk oppmøte. Dersom studenter ikke kan delta på spillet må de henvende seg til faglærer og få et alternativt arbeidskrav som løses individuelt med egen innleveringsfrist.
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Assessment
Eksamen i emner er en individuell hjemmeeksamen over en periode på 7 dager.
Besvarelsen skal ha et omfang på 16 000 tegn inkludert mellomrom (+/-10 %). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
Permitted exam materials and equipment
Emnet skal gi studenter innsikt i hvordan teamprosesser kan være effektive og hensiktsmessige. Gjennom en praktisk tilnærming får studentene inngående kunnskap om under hvilke forhold og hvorfor team vil kunne være mer effektive enn individer. Sammen med en praktisk tilnærming vil emnet også gi studenter innsikt i relevante, kontemporære teorier og forskningsfunn. Studentene skal være i stand til å analysere, diskutere og reflektere om komplekse problemstillinger knyttet til samarbeid og beslutningstaking i grupper og team.
Undervisningsspråk er norsk.
Grading scale
Ingen forkunnskapskrav.
Examiners
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- omfattende kunnskap om relevante teorier relatert til team
- solid forståelse knyttet til hvordan team etableres og utformes i ulike situasjoner
- inngående kunnskap om psykologiske prosesser i team
- spesialisert kunnskap om teorier relatert til teameffektivitet og beslutningstaking i grupper og team
- avansert kunnskap om omstendigheter som hindrer eller øker gruppeeffektivitet og prestasjoner
Ferdigheter
Studenten
- har en bevisst forståelse av hvordan effektive teamprosesser foregår
- kan anvende forskningsbaserte teorier om team i egen praksis
- kan reflektere om egen atferd i gruppearbeid
Generell kompetanse
Studenten kan
- analysere og håndtere gjennomføring av effektive teamprosesser
- beherske fagområdets uttrykksformer
- reflektere og lære fra erfaringer med teamarbeid