EPN-V2

MLED4600 Team Processes Course description

Course name in Norwegian
Teamprosesser
Study programme
Executive Master of Management
Elective modules, Executive Master of Management
Team Processes
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history

Introduction

Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger, oppgaveløsing og innlevering av studentarbeider. Studentene forventes å arbeide med utdelte øvingsoppgaver/case.

Required preliminary courses

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Studentene skal i gruppe på inntil 3 personer utarbeide en nærmere spesifisert oppgave knyttet til markedsplan. Planen skal leveres skriftlig og deretter presenteres. Planen evalueres av en annen gruppe. Omfanget på planen skal være på 6-8 sider, og den muntlige presentasjonen skal vare i 15 minutter..
  • Arbeidskrav 2: Deltakelse og gjennomføring av virksomhetssimuleringsspill. Studentene må selv kjøpe lisens til spillet, og de må anvende egen PC. Virksomhetssimuleringsspillet forutsetter obligatorisk oppmøte. Dersom studenter ikke kan delta på spillet må de henvende seg til faglærer og få et alternativt arbeidskrav som løses individuelt med egen innleveringsfrist.

Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • omfattende kunnskap om relevante teorier relatert til team
  • solid forståelse knyttet til hvordan team etableres og utformes i ulike situasjoner
  • inngående kunnskap om psykologiske prosesser i team
  • spesialisert kunnskap om teorier relatert til teameffektivitet og beslutningstaking i grupper og team
  • avansert kunnskap om omstendigheter som hindrer eller øker gruppeeffektivitet og prestasjoner

Ferdigheter

Studenten

  • har en bevisst forståelse av hvordan effektive teamprosesser foregår
  • kan anvende forskningsbaserte teorier om team i egen praksis
  • kan reflektere om egen atferd i gruppearbeid

Generell kompetanse

Studenten kan

  • analysere og håndtere gjennomføring av effektive teamprosesser
  • beherske fagområdets uttrykksformer
  • reflektere og lære fra erfaringer med teamarbeid

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler om kildehenvisning følges.

Course requirements

Gradert skala A - F

Assessment

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler om kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A - F

Examiners

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.