EPN-V2

MLED4200 Strategy Process Course description

Course name in Norwegian
Strategiprosess
Study programme
Executive Master of Management
Elective modules, Executive Master of Management
Strategy Process
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Course history

Introduction

Dette emnet gir studentene avansert kunnskap om strategiprosess. Studentene tilegner seg omfattende kunnskaper i strategisk analyse av omgivelser så vel som innsikt i strategiske prosesser. Forståelse av premisser for strategi og de ulike kreftene strategien setter i spill er avgjørende for å lykkes med strategiprosesser. En stor del av emnet er viet til operasjonalisering, og forståelse av premissene for gjennomføring av strategien.

Undervisningsspråk er norsk.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • spesialisert kunnskap om strategibegrepet, hvordan strategier kan bidra til verdiskaping, lønnsomhet og overlevelse
  • inngående kunnskap om strategisk analyse av ressurser
  • evnen til å anvende avansert kunnskap innenfor strategisk analyse av omgivelser og konkurransesituasjon
  • spesialisert kunnskap om strategiske prosesser, dynamiske omgivelser, innovasjon og læring, og iverksetting

Ferdigheter

Studenten kan

  • bruke avanserte strategiske verktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre dyptgående analyser og reflekterte valg
  • gjennomføre selvstendige strategisk analyser for en virksomhet med hensyn til omgivelser- og interne ressurser, og samtidig kunne være kritisk til ulike informasjonskilder
  • forstå hva som kreves for utarbeidelse- og implementering, så vel som operasjonalisering av strategi i en organisasjon
  • analysere og forstå endringer, både som prosess og struktur gjennom anvendelse av avanserte forskningsbaserte teorier og tilnærminger

Generell kompetanse

Studenten

  • kan gjøre bruk av avanserte strategiske verktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre analyser og ta reflekterte valg
  • kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter for å gjennomføre avanserte oppgaver
  • kan bidra til nytenkning og innovasjoner innenfor eget virksomhetsfelt
  • har omfattende innsikt i etiske dilemmaer og samfunnsansvar ved strategiske valg

Teaching and learning methods

Det er lagt til rette for at en vesentlig del av læringen skjer gjennom deltakernes egne opplevelser og arbeidserfaringer. Dette blir gjort gjennom gruppearbeid, øvelser og jobbrelaterte oppgaver. Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger og ulike typer øvingsoppgaver. Undervisningsformen vil veksle mellom digitale læringsformer, undervisningsmøter, forelesninger, gruppepresentasjoner og casediskusjoner, og suppleres med bruk av digitale ressurser. Studentene forventes å arbeide med utdelte øvingsoppgaver. Det vil også bli muligheter for frivillige innleveringer i løpet av semesteret.

Course requirements

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Kort innlevering tilsvarende 1200 ord
  • Arbeidskrav 2: Kort innlevering tilsvarende 1200 ord

Arbeidskravene kan leveres individuelt, eller i grupper på inntil tre personer.

Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Assessment

The master’s degree programme in entrepreneurship is a two-year extension of a three-year bachelor's degree programme. The programme is an interdisciplinary full-time programme of study taught in English and Norwegian, where the student acquires the knowledge, skills and general competence required for entrepreneurial activities at both a practical and a theoretical level. After completing the programme, students are awarded a master’s degree in entrepreneurship and qualify for admission to relevant PhD programmes.

The master's programme is designed as a Value Creation Programme where students learn through creating new value for others. This value can be financial, cultural or social, and is anchored in a broad definition of entrepreneurship that includes intrapreneurship (creating value internally in companies or the public sector) and social entrepreneurship (focusing on creating social value in NGOs/non-profits, organisations and ventures) as well as traditional entrepreneurial activities (starting a commercial venture). Therefore the pedagogical approach of this programme differs from traditional master's level programmes in its strong emphasis on insight into entrepreneurial processes achieved through practical experience.

Students completing this programme will acquire entrepreneurial competence that will enable them to start their own ventures as well as finding employment as change agents within private and/or public enterprises or NGOs. Entrepreneurial competence enables students to act upon opportunities and ideas to create value for others. Entrepreneurial skills enable students to act and adapt when exposed to situations with a high degree of uncertainty. Entrepreneurial abilities such as creativity, leadership, communication, critical thinking and flexibility are often termed 21st century competencies, and these competencies have been identified as crucial to succeed in future work life.

Permitted exam materials and equipment

The programme aims to attract highly motivated and capable students who seek a combination of practical and theoretical entrepreneurship education at master's level. The target group for the programme is students with a capacity to hard work and a desire to create something new and of value for others. Under the close supervision and guidance of faculty and other professionals, the students are challenged theoretically, practically, and personally.

Students should be eager to question the way challenges in society are currently solved. This may include how digitalisation can make the public and private sectors more efficient, how we can reach the UN sustainable development goals or how society should best tackle an aging population. It is important that enrolled students actively seek to challenge themselves and be willing to step outside their comfort zone, create new solutions, and be able to tackle a high degree of uncertainty. Students are not required to have an idea or entrepreneurial experience in advance. However, qualities such as initiative, solution orientation, eagerness to learn and motivation to work hard are emphasised.

Grading scale

Admission to this programme is regulated by Regulations Relating to Admissions to Studies at OsloMet.

Admission requires:

  • general entrance requirements for Norwegian higher education, including proficiency in Norwegian (or any other Scandinavian language)
  • a bachelor’s degree or equivalent degree
  • an average grade of at least C (according to the ECTS grading scale) on your bachelor's degree
  • an approved entrance test
  • passed entrance interview

Along with the application it is required that candidates submit a completed entrance test where the candidate introduces themselves and answer questions and assignments designed to determine their suitability for the programme and for entrepreneurship. The entrance test will be available on the programme’s web page when the application portal opens.

The entrance test will be assessed by a faculty panel, which will evaluate the candidates’ background and suitability for the programme. Approximately 100 candidates will be invited to an entrance interview. Approximately 35 of these candidates will be selected for the programme. The selection of candidates is based on the entrance test and entrance interview only.

The master programme aims for a diverse group of students with different educational backgrounds. In the case where several qualified applicants have similar educational backgrounds, applicants with different backgrounds may be chosen for admission over those with similar backgrounds.

Single subjects: Entrance test and interview does not apply for admission to single subjects only.

Examiners

Ingen forkunnskapskrav.