Programplaner og emneplaner - Student
MJ4300 Science and the Media: Challenges for Journalism and Communication Course description
- Course name in Norwegian
- Science and the Media: Challenges for Journalism and Communication
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-timeMaster Programme in JournalismMaster Programme in JournalismElective modules, Master Programme in Journalism
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.
Required preliminary courses
Emnet gir inngående kunnskap om hvordan arbeide med kunst og kultur med barn og hvordan rammeplanens fagområde kunst, kultur og kreativitet kan prioriteres og vektlegges i barnehagens tverrfaglige arbeid. Sanselig utvikling og læring gjennom estetiske uttrykk skjer kroppslig, emosjonelt og kognitivt. I emnet utvikler studenten innsikt og bevissthet om hvordan barn erfarer gjennom ulike sanse- og følelsesopplevelser.
Emnet har som mål å styrke det praktiske og estetiske arbeidet i barnehagen slik at barna får delta i og erfare kunstneriske og kulturelle inntrykk og uttrykk. Studentene får videreutviklet sin forståelse for barns kreative behov og uttrykksmåter, og lærer å legge til rette for en tverrfaglig tilnærming til arbeidet. Dette innebærer en forståelse for rammeplanen kapittel 9 som arbeidsdokument på tvers av temaområdene i rammeplanen. Videreutdanningen vil derfor omfatte rammeplananalyse og diskusjoner rundt hvilke handlingsrom den gir for å styrke barnehagens arbeid med fagområdet kunst, kultur og kreativitet.
I dette emnet vil studentenes holdninger og verdier utfordres gjennom refleksjoner rundt formidling og tilrettelegging for likeverd og likestilling. Dette er en viktig del av forståelsen for og arbeidet med sosial og kulturell bærekraft.
Videreutdanningen skal bidra til økt forståelse for potensialet som ligger i tverrfaglig læring, praktisk metodikk og overføringsverdi mellom fagområdene. Gjennom studiet får studentene utvikle kompetanse i bruk av både kognitive, sanselige, digitale og taktile innganger til å realisere fagområdet på nye og kreative måter. Didaktiske problemstillinger utgjør en sentral del av studiet. Gjennom innføring og utprøving av ulike praktiske, estetiske og digitale teknikker, bevegelser, verktøy, materialer, auditive ressurser og barnelitteratur, vil studentene få mulighet til å jobbe deltakende, utforskende og eksperimenterende, og få reflektere over og utvikle egen praksis i barnehagen.
Studentene skal videreutvikle sine praktiske og estetiske perspektiver på læring i møte med nye faglige utfordringer i et flerkulturelt og multimedialt samfunn. I dette inngår også utvikling av tverrfaglige kompetanser innen lek gjennom billedkunst og kunsthåndverk, musikk, dans, drama, språk, litteratur, film, arkitektur og design.
Learning outcomes
The student should have the following learning outcomes upon successful completion of the course:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge of how science is put to use and how it shapes and is shaped by society
- has thorough knowledge of how the media represents science, scientific uncertainty and risks
Skills
The student
- is able to critically analyze practical journalistic work and science writing which covers scientific issues or uses scientists as expert sources
- is able to critically use this knowledge to explore other ways of representing science and science related issues in journalistic work and science writing
- has developed and perfected his/her science journalism and/or science writing
- can apply relevant methods to explore this area of journalism and science writing
- can inspire colleagues and students to reflect on the role of science in society and journalism/science writing
- is able to communicate key issues in the research area Science and the media
General competence
The student
- is able to analyze professional and occupational issues as well as questions in research ethics
- is well qualified to present academic scientific work as well as analysis of journalistic and science writing material and is able to give and receive constructive criticism and response
- is able to discuss ethical issues in science
- has acquired journalistic and/or science writing skills through practice and increased knowledge of the scientific processes and science reporting
Teaching and learning methods
The course will be based on two week-long gatherings at Oslo Metropolitan University, including lectures, discussions and group-work
Course requirements
No course requirements
Assessment
For the main assessment, the students may choose one of two term papers.
Either
- A reportage covering science or science related issues, followed by a reflection paper that discusses and analyzes the textual material theoretically helped by the syllabus, 15 - 20 pages.
Or
- An analytic, theory-based paper investigating a limited media output where science, scientific uncertainty or risks related to science are covered, 13-16 pages.
The term papers may be written in English or Norwegian (or another Scandinavian language).
Students who have failed a regular examination may submit a revised version of the exam one time. Students with legitimate absence are entitled to submit the term paper to the new examination.
Grading scale
The papers are evaluated according to a scale ranging from A to F, with A-E as pass grades and F as fail grade.
Examiners
All exam papers are assessed by an internal examiner. In addition, at least 25 % of the exam papers will be assessed by an external examiner, whose assessment will form the basis of the level for each grade within the grading scale. The internal examiner’s assessment of all papers shall be based on the external examiner’s assessment.
Admission requirements
A bachelor's degree. The minimum academic requirement for admission is the grade C, in accordance with Regulations Relating to Admission to Master's Degree Programmes at OsloMet.