Programplaner og emneplaner - Student
MINF6400 Integration in Work and Education Course description
- Course name in Norwegian
- Integrering, inkludering og ekskludering i utdanning og arbeidsliv
- Study programme
-
One Year Programme in Migration and Integration ManagementOslo Business School, Exchange Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The aim of this course is to provide an overview of the transition of migrants from arrival to work and capacity building through education for various migrant groups. The course takes up the issue of employment in various types of work and unemployment. Other themes are the operation and function of public integration programmes, the study of discrimination, competence about diversity and the framework for employee protection. Social dumping and discretionary inequalities in work and capacity building will be covered.
Required preliminary courses
None
Learning outcomes
Have an understanding of the meaning of work life and education for integration of migrants in Norway. Have an understanding of inclusion and exclusion mechanisms in Norway-s labour markets and education systems.
Knowledge
The student has knowledge of
- how work life functions in connection with various migrant groups
- discrimination and how various types of discrimination can be overcome
- the Introduction Programme and other measures for increasing integration of migrants into work life
- work possibilities for migrants from the EEA-area
- vulnerability tied to unemployment for migrant groups
- the risk of marginalization for those on the periphery of work life
- the intersectional effects of gender, class and ethnicity
- alternative approaches for evaluating integration measures
Skills
The student is able to
- understand recent shifts in the labor market impacting migrants
- account for challenges tied to the risk of marginalization for those on the periphery of work life
- see challenges tied to the differing educational pathways available to migrants
General competence
The student will be able to
- reflect over the meaning of work and education for integration into Norwegian society
- understand the role of work life as a social arena in connection with various migrant groups
- critical reflect over relevant mechanisms in society that might lead to inclusion or exclusion of immigrants in the labour market and educational system
Teaching and learning methods
The course is based on lectures, class exercises, homework assignments and literature. Students are expected to actively participate in the course meetings, with an emphasis on dialogue.
Course requirements
None
Assessment
Assessment will take place in the form of an individual assignment of maximum eight pages, given as a home exam over three days (72 hours). Citation of sources and references will be required.
Permitted exam materials and equipment
Litterær journalistikk og narrativ sakprosa skiller seg fra annen journalistikk og sakprosa ved å benytte en del av de samme virkemidlene som i skjønnlitteratur. Både den generelle medieutviklingen og andre samfunnstrender har bidratt til å utvide det journalistiske sjangerrepertoaret, samtidig som det litterære står sterkere i allmenn sakprosa. Studiet tar sikte på å utdype deltakernes sjangerkunnskap og evner til å formidle i et rikere og mer engasjerende språk, samtidig som “virkelighetskontrakten” står like fast som i annen journalistikk og sakprosa.
Gjennom studiet skal studentene drøfte forholdet mellom fiksjon og sakprosa, skjønnlitterære forfattere som journalister og sakprosaforfattere, og litterær journalistikk og narrativ sakprosa i et historisk perspektiv. Kurset tar blant annet for seg det litterære essayet, reportasjen - særlig reisereportasjen – historie, dokumentarromanen, litterær dokumentar og nyjournalistikk/New Journalism. Vi studerer forholdet mellom journalistikk/sakprosa og litterær teori, og teorier om bruk av litterære og fortellende virkemidler i journalistikk og sakprosa.
Skriveeksperimenter er et viktig innslag i kurset.
Undervisningsspråk er norsk.
Grading scale
Ingen forkunnskapskrav.
Examiners
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om relevante faglige teorier om litterær journalistikk og narrativ sakprosa, og viktige retninger innenfor dette feltet
- har inngående kunnskap om/forståelse av relevante historiske utviklingstrekk på feltet
- har inngående kunnskap om forholdet mellom fiksjonslitteratur og litterær journalistikk/ narrativ sakprosa, og kunnskap om sentrale profesjonsutøveres arbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende kunnskapen om litterær journalistikk og narrativ sakprosa i analyse av eget eller andres arbeid
- kan forholde seg kritisk til og analysere teorier om og uttrykk for litterær journalistikk og narrativ sakprosa, og arbeide selvstendig med tekster innen feltet
- kan anvende litterære virkemidler ved å la seg inspirere av annen litterær journalistikk og narrativ sakprosa, og teorier om denne typen tekster
- kan inspirere kolleger, studenter eller elever til kreativ og inspirert skriving og bidra til nytenkning
- kan analysere litterære uttrykksformer i journalistikk og sakprosa, og formidle selv ved bruk av slike uttrykksformer
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere faglige problemstillinger på fagområdet og bidra til prosjekter der litterær journalistikk og narrativ sajprosa står sentralt
- har har utdypet sin evne til skrivefaglig nytenkning og til å anvende kreativitet, kunnskaper og ferdigheter på nye områder
- har utviklet dypere forståelse for journalistisk variasjon og variasjon i sakprosafeltet gjennom økt kjennskap til fagets forskningsområde og egen kreativ praksis
- har evne til å reflektere over etiske sider ved bruken av litterære virkemidler