Programplaner og emneplaner - Student
MGKP5100 Physical Education Subject Pedagogy 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 3
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne MGKP4100 Kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 1.
Kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 3 (MGKP5100) bygger videre på Kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 1 (MGKP4100) og Kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2 (MGKP4200), og skal gi studentene inngående kunnskap om hvordan forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk kan gjennomføres. Emnet skal gi studentene kunnskaper om og ferdigheter i å utvikle og designe avgrensede profesjonsrelevante forskningsprosjekter. Dette innebærer kunnskaper og ferdigheter knyttet til lokalisering av relevante tema å studere, vurdering av teoretisk perspektiv, valg av forskningsmetode og etiske vurderinger.
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om relevante tema for forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- har inngående kunnskap om vitenskapelige tenkemåter, forskningsdesign og etisk regelverk relevant for forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- har inngående kunnskap om utvalgte teoretiske perspektiv som er relevante for forskning på tema innen kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- har inngående kunnskap om hvordan man kan søke opp, trekke ut essensen av og vurdere forskningslitteratur knyttet til kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
Ferdigheter
Studenten
- kan med utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap analysere faglige problemstillinger om kroppsøvingsfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke oppnådd innsikt i undervisning, forsknings- og utviklingsarbeid
- kan anvende forskningsbasert kunnskap i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk til å lokalisere problemområder for utforskning
- kan velge ut, avgrense relevante tema og formulere forskningsspørsmål som er aktuelle for forskning innen kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen for å designe et avgrenset forskningsprosjekt
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger innen forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- kan, med bakgrunn i forskningsbasert kunnskap, analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger relevante for undervisning i kroppsøving
- kan bidra til forsknings- og utviklingsarbeid som fremmer faglig og didaktisk nytenkning om kroppsøving i skolen
Content
MGKP5100 skal gi studentene mulighet til å opparbeide inngående kunnskaper om hvordan forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk kan gjennomføres. I emnet gis studentene mulighet til å oppøve ferdigheter i å lokalisere relevante tema for utforsking og designe et avgrenset forskningsprosjekt knyttet til fagområdet, samt å øve på utvalgte forskningsmetoder. Dette innebærer også kunnskaper om hvordan kunnskapsoversikter utarbeides og ferdigheter i å utarbeide en kunnskapsoversikt knyttet til et avgrenset tema.
Teaching and learning methods
None
Course requirements
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of the theoretical fundaments for a variety of models for automatic information retrieval, and how the models can be realized with various algorithms
- advanced knowledge of user oriented views on information retrieval, both cognitive and social views, and their consequences for user interface, relevance judgements and interactivity in the retrieval process
- advanced knowledge of linked data and other semantic tools used to structure and make data available, and how to utilize such data
- thoroughly knowledge of practical experiments for evaluating information retrieval systems and models
- advanced knowledge of computational linguistics for analyzing grammar and semantics, and how this can be used in automatic information retrieval system
Skills
The student can
- participate in, and have practical experience with the development and implementing of user friendly information retrieval systems and modules
- evaluate such systems in order to obtain and use them
General competene
The student is able to
- give an account of different subdomains that use Information retrieval theories and methods
- independently design, plan, and conduct different types of algorithmic IR related studies, hereunder the choice of appropriate methods and metrics
Assessment
Lectures, tasks and seminars. This includes presentation of a term paper, made individually or in groups, for discussion. Teaching will be in English when there are foreign exchange students present.
Permitted exam materials and equipment
The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:
- Either a report on a laboratory assignment or an essay on one or more of the course subtopics, written either individually or in groups of 2-3 students, to be submitted at the end of the course. Written individually, the essay will have a scope of 15 pages, written in group the scope will be 20 pages. For a laboratory assignment the scope will be approx. 10 pages written individually, and approx. 12 pages written in a group. The topic of the assignment is chosen in cooperation with a course teacher.
- Presentation of the term-paper/laboratory report at the end of the course. Each student/group uploads a draft of the assignments text. Each student is assigned an opposition of one of the other students' assignments' drafts. Each presentation is assigned 20 minutes that include the presentation of the assignment (up to 10 minutes), a comment by the opponent (up to 5 minutes) and any questions from the audience (up to 5 minutes). Students are given a week to improve their paper based on the comments. In case restrictions prohibit physical attendance, the oral opposition is replaced by an opposition note of 1-2 pages.
All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given the opportunity to submit an improved version once by the given deadline.
Grading scale
All examination support materials are permitted. However, sources must be stated in accordance with applicable rules for source references.
Examiners
Grading scale A-F.