Programplaner og emneplaner - Student
MGEN4200 English and English Subject Pedagogy 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Engelsk og engelskdidaktikk 2
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
SPRING 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne MGEN4100 Engelsk og engelskdidaktikk 1.
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences - Specialisation in Mental Health Care.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk med vekt på språk, språkbevissthet, kultur og identitet
- har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk innen flerspråkstilegnelse og flerkulturelle temaer
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om arbeid i flerspråklige og flerkulturelle klasserom
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning innen flerspråkstilegnelse og flerkulturelle temaer og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen og har profesjonsfaglig digital kompetanse
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Content
Pass/fail.
Teaching and learning methods
Se fagplanen.
Course requirements
The course will use varied, student-active work methods. Work and teaching methods include study groups, lectures, seminars, self-study, and simulation and relational skills training. The simulation is based on recognised therapeutic methods in the field of mental health care.
Assessment
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
- Participation in compulsory activities, 80% participation in seminars, and simulation and relational skills training
- A written assignment carried out individually or in groups. Scope: 750 words (+/-10%)
Permitted exam materials and equipment
Hver student kan ha med seg et A4-ark med notater.
Grading scale
A project examination in the form of a written assignment in groups of up to three students.;Scope: 2,500 words (+/-20%).
Resit examination: If the student is awarded the grade F (fails the written assignment),;he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.
Examiners
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.