EPN-V2

MESTD4810 Project development and research design Course description

Course name in Norwegian
Prosjektutvikling og forskningsdesign
Study programme
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-time
Master of Aesthetic Practices in Society - part time
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history

Introduction

This course provides a theoretical and practical introduction to project development and various research designs. Seminars and student-based peer reviews provide experience from analysing and critically evaluating both research projects under development and completed research projects. The specification of themes and research methods for the master’s thesis is the central focus of the course. Students will choose their research topic and anchor it in the research and practice of their study specialisation, and also link it to relevant contemporary discourses.

Required preliminary courses

None over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and competence: 

Knowledge

The student:

  • has advanced knowledge of current research, scientific ways of thinking and relevant methods for investigating a limited academic topic
  • has in-depth knowledge of the development of research questions and how different research designs will affect the results of the study and contributions to the study field’s knowledge development
  • can evaluate different sources of knowledge and discuss relevant contemporary discourses related to the study field

Skills

The student:

  • can analyse and critically evaluate the state of knowledge, and also develop and justify research questions within a limited subject area
  • can develop research design into a feasible master’s project in accordance with current regulations, and justify research methodological choices
  • can assess methodological possibilities in own and others’ projects and how these influence choices in the research and writing process

General competences

The student:

  • contributes to peer review processes with constructive critique, discussion of choices and societal ethical perspectives on research.
  • can reflect on research ethical issues related to their own and other students’ master’s projects

Teaching and learning methods

I dette emnet blir studentene introdusert til den generiske kompetansen man må ha som forsker, herunder hvordan gjøre forskerkarriere. Studenten arbeider med tema som forskningsformidling, kritisk tenking, forskningsetikk, akademisk skriving og utvikling av CV, samt hvordan skrive ph.d.-søknad og søke forskningsmidler. Studentene følger ulike masterprogram ved fakultetet, men samles jevnlig til obligatoriske forskerlinjeseminar i dette emnet. For at studentene skal komme tidlig i gang, blir de delt i skrivegrupper og får oppgaver mellom hvert seminar som de skal løse.

Course requirements

Opptak til studiet.

Assessment

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjøre rede for vesentlige faktorer som inngår i et karriereløp for forskning, herunder ph.d.-utdanning, nettverksbygging og søknader om forskningsmidler
  • kan gjøre rede for prinsippene som ligger til grunn for kritisk vurdering av forskning
  • kan kritisk vurdere hvordan forskning kan formidles til forskjellige målgrupper

Ferdigheter

Studenten

  • kan utarbeide en plan for en forskerkarriere
  • kan utforme en forskningssøknad i tråd med gitte kriterier
  • kan utarbeide en vitenskapelig CV
  • kan selvstendig benytte prinsippene for akademisk skriving

Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere over komplekse spørsmål og problemstillinger innen forskning
  • har en utviklet evne til kritisk tenkning, inkludert å kunne kritisk vurdere forskning
  • kan diskutere relevante etiske problemstillinger i forskning

Permitted exam materials and equipment

Arbeids- og undervisningsformer er 6 seminar med tilhørende presentasjoner, deltakelse i skrivegrupper, veiledning og selvstudier. I tillegg forventes det at studenten deltar på minst en konferanse, fortrinnsvis den nasjonale forskerlinjekonferansen «Frampeik».

Grading scale

For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent:

  • Minimum 80% oppmøte på seminarene

Examiners

Hjemmeeksamen over 1 uke, samlet omfang 1500 ord (+/-10%).

Overlapping courses

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.