Programplaner og emneplaner - Student
MESTD4810 Project development and research design Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjektutvikling og forskningsdesign
- Study programme
-
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-timeMaster of Aesthetic Practices in Society - part time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course provides a theoretical and practical introduction to project development and various research designs. Seminars and student-based peer reviews provide experience from analysing and critically evaluating both research projects under development and completed research projects. The specification of themes and research methods for the master’s thesis is the central focus of the course. Students will choose their research topic and anchor it in the research and practice of their study specialisation, and also link it to relevant contemporary discourses.
Required preliminary courses
None over and above the admission requirements.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student:
- has advanced knowledge of current research, scientific ways of thinking and relevant methods for investigating a limited academic topic
- has in-depth knowledge of the development of research questions and how different research designs will affect the results of the study and contributions to the study field’s knowledge development
- can evaluate different sources of knowledge and discuss relevant contemporary discourses related to the study field
Skills
The student:
- can analyse and critically evaluate the state of knowledge, and also develop and justify research questions within a limited subject area
- can develop research design into a feasible master’s project in accordance with current regulations, and justify research methodological choices
- can assess methodological possibilities in own and others’ projects and how these influence choices in the research and writing process
General competences
The student:
- contributes to peer review processes with constructive critique, discussion of choices and societal ethical perspectives on research.
- can reflect on research ethical issues related to their own and other students’ master’s projects
Teaching and learning methods
I dette emnet blir studentene introdusert til den generiske kompetansen man må ha som forsker, herunder hvordan gjøre forskerkarriere. Studenten arbeider med tema som forskningsformidling, kritisk tenking, forskningsetikk, akademisk skriving og utvikling av CV, samt hvordan skrive ph.d.-søknad og søke forskningsmidler. Studentene følger ulike masterprogram ved fakultetet, men samles jevnlig til obligatoriske forskerlinjeseminar i dette emnet. For at studentene skal komme tidlig i gang, blir de delt i skrivegrupper og får oppgaver mellom hvert seminar som de skal løse.
Course requirements
Opptak til studiet.
Assessment
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for vesentlige faktorer som inngår i et karriereløp for forskning, herunder ph.d.-utdanning, nettverksbygging og søknader om forskningsmidler
- kan gjøre rede for prinsippene som ligger til grunn for kritisk vurdering av forskning
- kan kritisk vurdere hvordan forskning kan formidles til forskjellige målgrupper
Ferdigheter
Studenten
- kan utarbeide en plan for en forskerkarriere
- kan utforme en forskningssøknad i tråd med gitte kriterier
- kan utarbeide en vitenskapelig CV
- kan selvstendig benytte prinsippene for akademisk skriving
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over komplekse spørsmål og problemstillinger innen forskning
- har en utviklet evne til kritisk tenkning, inkludert å kunne kritisk vurdere forskning
- kan diskutere relevante etiske problemstillinger i forskning
Permitted exam materials and equipment
Arbeids- og undervisningsformer er 6 seminar med tilhørende presentasjoner, deltakelse i skrivegrupper, veiledning og selvstudier. I tillegg forventes det at studenten deltar på minst en konferanse, fortrinnsvis den nasjonale forskerlinjekonferansen «Frampeik».
Grading scale
For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent:
- Minimum 80% oppmøte på seminarene
Examiners
Hjemmeeksamen over 1 uke, samlet omfang 1500 ord (+/-10%).
Overlapping courses
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.