Programplaner og emneplaner - Student
MESTD4120 Presenting art and culture for children, youth and learners Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst og kulturformidling til barn, unge og lærende
- Study programme
-
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-timeMaster of Aesthetic Practices in Society - part time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet retter blikket mot alternative formidlingsarenaer for kunst og kultur i samfunnet. Emnet åpner for diskusjon og refleksjon over hvordan barn, unge og andre lærende opplever, sanser, forstår og reflekterer over kunst- og kulturuttrykk. Aktuelle samfunnstematikker og inkludering av kulturelle perspektiver er vesentlig i emnet. Emnet retter seg primært mot barn og unge, men innholdet vil også inkludere andre målgrupper. Slike målgrupper kan være flyktninger, mennesker med funksjonshemninger, innvandrere, eldre eller ulike utsatte grupper og miljøer. Faginnholdet er basert både på teknikker, teorier, metoder og innganger til formidling, og på målgruppens resepsjon som mottakelse, forståelse og refleksjon.
Recommended preliminary courses
Følgende arbeidskrav er obligatoriske og må godkjennes for å gjelde for eksamen:
•minst 80 % tilstedeværelse på forelesninger og seminarer
•en individuell skriftlig oppgave. 2000-2500 ord + bibliografi
•individuell presentasjon for medstudenter og lærere i FoU-seminar.
Learning outcomes
After completion of the course, the student will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence
Knowledge
The student
- has advanced knowledge within the field of children under the age of three in ECEC
- has thorough knowledge about international perspectives on quality in ECEC for infants and toddlers
- can analyze different (vital) perspectives concerning young children¿s everyday life, relations and activities on the basis of ethical and academic knowledge and premises
Skills
The student
- can analyze and deal critically with various perspectives concerning quality in ECEC
- can evaluate theoretical and empirical approaches to young children in ECEC
- can carry out an independent analyses concerning young children in ECEC
General competence
The student
- can analyze questions concerning quality in ECEC for the very young ones from academic, professional and practical perspective
- can reflect critically over academic and practical knowledge
- can apply knowledge and skills in ways that lead to innovation and new practices
Teaching and learning methods
- In groups: Analysis of optional tool / approach for exploring of quality in ECEC for children under three years. Oral presentation in class 30 minutes (discussion included).
There is a requirement of a minimum of 70 per cent attendance. The purpose of the course-work requirements is to contribute to professional reflection and to provide training in the presentation of professional content in an organized manner. Together with other academic work, the course-work requirements shall help the students achieve the skills stated in the subject plan.
Course requirements
Individual written semester assignment 3000 words (+/- 10%) exclusive list of content and references.
New/postponed exam
In case of failed exam, the student can submit an improved assignment, one time.Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations relating to studies and examinations at Oslo Metropolitan University. Students must register for a new or postponed examination.
Assessment
Mappeeksamen
Skriftlig mappeeksamen på til sammen 2000-2500 ord med visuelt,auditivt eller audiovisuelt materiale.
Mappeeksamen består av:
- En skriftlig redegjørelse for en gjennomført eller planlagt kunst- og kulturformidlingssituasjon med vedlagt visuelt, auditivt eller/og audiovisuelt materiale (på maks 10 minutter).
- En skriftlig refleksjon over gjennomført eller planlangt kunst- eller kulturformidlingssituasjon med relevant litteratur, forskning, og gjeldende lovverk.
Eksamen kan påklages.
Studenter som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger eksamen, eller som får vurderingen Ikke bestått, kan melde seg opp til ny/utsatt eksamen. Ved framstilling til ny/utsatt eksamen kan enten en bearbeidet versjon av samme eksamensprosjekt leveres på nytt, eller ny eksamensbesvarelse leveres.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges. Mappeeksamen leveres digitalt med tilhørende lenker til auditivt/audiovisuelt materiale på egnet tilgjengelig plattform. Det er studentens ansvar at lenkene til materiale er tilgjengelig for sensor i hele sensureringsperioden, og er gjengitt med tillatelse.
Grading scale
Undervisningen veksler mellom forelesninger, seminarer og workshops der dialog og refleksjon knyttet til teori og praksis står sentralt. Alle deler av undervisningen, samt oppgaver og seminarer er obligatoriske.
Examiners
Parallel to the increased enrolment of children under the age of three in child care, there has been an increased research-based knowledge concerning quality, everyday life, relations and activities in early years child care. The content in this course will emphasize some vital aspects of this, sometimes contradictory, knowledge.
- Quality in ECEC for children under three years in an international context
- ECEC for the youngest: A group-life
- Multiple relationships in ECEC
- Everyday situations as basis for wellbeing, togetherness and learning
- Play, learning and activities
Overlapping courses
Individuell skriftlig hjemmeeksamen over fem dager. 3000-4500 ord + litteraturliste.
Eksamensresultatet kan påklages.