Programplaner og emneplaner - Student
MERG5900 Master Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
- Weight
- 50.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian/English
Under supervision, the students will conduct an independent research or development project, or a literaturestudy. Students can choose to write the master’s thesis individually or in pairs. On application, large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students. Students can also apply to write the master’s thesis with students from other specialisations if they so wish, provided that the scope of the master’s thesis is the same. If more than one student work on the master’s thesis together, each student’s contributions must be documented. The thesis can be written as a monograph or as a scientific article on a specialised topic.
Development of the project description in preparation for the master’s thesis is part of the course MAVIT4070 Research Design and Project Description, 10 ECTS credits.
Required preliminary courses
Innsikt i hvordan organisasjoner fungerer er viktig for alle som skal ut i arbeidslivet. Kunnskaper og ferdigheter fra dette emnet er avgjørende for å orientere seg og forstå det som foregår i en arbeidsorganisasjon. Disse kunnskapene og ferdighetene er særlig viktig for kandidater som går inn i lederstillinger. Studentene skal gis kunnskaper om sentrale organisasjonsmessige fenomener. Det overordnede målet er at studentene skal kunne anvende denne kunnskapen for å forstå det som skjer i organisasjoner. Kunnskaper og ferdigheter opparbeidet i emnet gir grunnlag for senere emne i Foretaksstrategi samt fordypningsemner.
Learning outcomes
Ingen forkunnskapskrav.
Teaching and learning methods
Kunnskaper
Studenten har kunnskaper om
- mål, verdiskapning og effektivitet
- strategi, interessenter og omgivelser
- teknologi og kompetanse
- organisasjonsstruktur
- personalledelse
- organisatoriske informasjons- og beslutningsprosesser
- organisatorisk læring og organisasjonsendring
- ledelse og autoritet, makt og konflikt
Ferdigheter
Studenten kan
- bruke ulike teoretiske tilnærminger og perspektiver for å forstå og analysere organisasjoners virkemåter og dilemmaer
- vurdere foreslåtte løsninger, prioriteringer og valg i organisasjonsmessige sammenhenger på selvstendig faglig grunnlag
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i hva organisasjoners samfunnsansvar kan innebære
- er innforstått med organisasjoners grunnleggende kompleksitet
Course requirements
Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, seminar, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger, analyse av case og oppgaveløsning. Studentene skal jobbe med oppgaveløsning både individuelt og i grupper utenom fellesforelesningene. Gruppene settes opp av faglærere ved semesterstart.
Assessment
Det er ett arbeidskrav som vil foregå på tre tidspunkter som oppgis ved studiestart. Arbeidskravet vil bestå av skriftlig innlevering, tilbakemelding fra medstudenter, seminar og framlegg. Arbeidskravet må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Dersom oppgavene ikke blir godkjent, gis det mulighet for å levere forbedret versjon én gang. Faglærer informerer om innleveringsfrister.
Permitted exam materials and equipment
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Ekstern sensor vil, i tillegg til å godkjenne eksamensoppgaven, sensurere besvarelsene sammen med intern sensor.