EPN-V2

MERG4200 Complex Interventions in Work and Everyday Life Course description

Course name in Norwegian
Komplekse intervensjoner i hverdags- og arbeidsliv
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Rehabilitation and Habilitation
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Nursing; Clinical Research and Professional Development
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Language of instruction: Norwegian

This course deals with the the development and evaluation of complex interventions to promote health, activity and social participation. The students will also work with topics that are relevant to their own research topic. The course is based on theories on activity, participation and inclusion. Such theories can contribute to an understanding of challenges that can arise in people’s everyday and working lives, and of what can contribute to good health and participation. The student will learn to work systematically with the development and evaluation of complex interventions, and understand how different frameworks and methods can be used in such processes. The students will have an opportunity to continue work on the topics from this course in the elective course MAVIT5300 Knowledge Translation.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the Master’s Degree Programme in Health Sciences.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can critically assess and identify strengths and weaknesses in how complex interventions are developed and evaluated
  • can apply knowledge of relationships between person, activity and environment in the development of interventions

Skills

The student

  • can identify and apply selected theories and models related to the development and evaluation of complex interventions
  • can identify and describe elements and strategies for change in complex interventions to understand which mechanisms contribute to the desired outcome
  • can critically assess the quality of interventions and programs that aim to promote participation in work and everyday life
  • can master systematic work and critical reflection on own and others' development and evaluation of interventions
  • can discuss how frameworks for the development and evaluation of complex interventions can be used to promote participation in everyday and working life

General competence

The student

  • can apply different types of frameworks to assess, adapt, develop and/or evaluate complex interventions

Teaching and learning methods

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Studenten skal levere ett arbeidskrav over et nærmere angitt tema innen Supported Employment. Nærmere krav til utforming av arbeidskravet vil bli beskrevet i Canvas. Omfanget skal være på ca. 5 sider. Arbeidskravet har som formål å vise at studenten kan innhente kunnskap, tilegne seg forståelse av denne og at han/hun kan knytte kunnskapen til egen praksis.

Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Samlingene i emnet er obligatoriske. Det kreves 80 prosent tilstedeværelse. Ved fravær utover 20 prosent må studenten levere et alternativt arbeidskrav som blir nærmere beskrevet av emneansvarlig. Ved fravær utover 30 prosent mister studenten retten til å framstille seg til eksamen. Begrunnelsen for krav om tilstedeværelse er at studenten ved dette får mulighet til å tilegne seg en kompetanse som er en del av emnets formål, og som studenten ikke kan tilegne seg ved kun å lese pensum og/eller ta eksamen.

Course requirements

Eksamen i emnet er en individuell skriftlig hjemmeeksamen over over en periode på 2 dager (48timer). Besvarelsen skal ha et omfang på 8-10 sider / 18 400-23 000 tegn inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

Nærmere krav til utforming av eksamen beskrives i Canvas. Studenter som ikke består ordinær eksamen eller har gyldig fravær kan framstille seg til ny/utsatt eksamen. Eksamensformen vil være lik som til ordinær eksamen. Det vil bli gitt en ny eksamensoppgave. En eventuell ny/utsatt eksamen arrangeres i begynnelsen av påfølgende semester.

Assessment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges. 

Permitted exam materials and equipment

Gradert skala A-F. 

Grading scale

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

Examiners

Studiet er aktuelt for  

  • jobbkonsulenter, jobbspesialister, rådgivere og veiledere i Navs tiltaks- og tjenesteapparat 
  • veiledere i arbeids- og inkluderingsbedrifter og vekstbedrifter 
  • lærere og rådgivere i videregående skoler 
  • rådgivere på arbeidslivssentre 
  • ledere og ansatte med personal- og tilretteleggingsansvar i bedrifter som ønsker å jobbe for et inkluderende arbeidsliv 
  • andre som er interesserte i arbeidsinkludering 

Opptakskrav

Opptakskrav er bachelorgrad eller tilsvarende grad. Opptak skjer i henhold til Forskrift for opptak til studier ved OsloMet - storbyuniversitetet.

Overlapping courses

10 ECTS credits overlaps with MAERGD4000 Interventions in Everyday Life and Work, 20 ECTS credits.