Programplaner og emneplaner - Student
MERG4100 The Knowledge Base for Occupation and Participation Course description
- Course name in Norwegian
- Kunnskapsgrunnlaget for aktivitet og deltakelse
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian
This course covers knowledge about circumstances that can promote and impede activity and participation throughout life. This includes individual circumstances, but also social challenges related to creating inclusive arenas in society. Working life is an important arena in society where these challenges come into play. The main focus of the course is to enable the students to find, compare and assess knowledge as a basis for the development of occupational therapy interventions. The students will conduct systematic literature searches, assess research literature critically and summarise knowledge in a thematic area that they decide the delimitations for themselves.
The students can continue to work on topics from this course when they later take the course MAVIT4070 Research Design and Project Description.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can apply relevant research literature to illustrate possibilities and limitations in everyday and working life
- can identify knowledge gaps in occupational therapy based on a review of relevant research literature
- can develop research questions that address important knowledge gaps
Skills
The student
- can conduct systematic literature searches for research literature that is relevant to the development and assessment of interventions in everyday and working life
- can summarise research literature that is relevant for individuals’ participation in everyday and working life
- can apply knowledge about co-production in research and user involvement
General competence
The student
- can find, asses, summarise and communicate research results to fellow students, colleagues and the general public
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger på campus, selvstudium, diskusjoner og øvingsoppgaver
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Ett individuelt skriftlig arbeidskrav. Arbeidskravet skal bevisstgjøre studentene om de bakenforliggende hensynene som lovgivningen innen emnet dreier seg om. Arbeidskravets tema vil være knyttet til et av de overordnede hensynene i emnet, personvern, ytringsfrihet eller offentlighetsprinsippet. Omfang mellom 1800 og 2200 ord, inkludert referanseliste.
Formålet med arbeidskravet er å trene opp generelle ferdigheter i bruk av juridisk metode og oppgaveteknikk, og bidra til dybdekunnskap om sentrale deler av pensum.
Arbeidskravet er obligatorisk, og må være gjennomført og godkjent innen fastsatt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen.Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist
Assessment
Lovdata Pro (eksamensmodus) vil være tilgjengelig under skoleeksamen.
Det er i tillegg tillatt å ta med lovsamling, utskrift eller særtrykk av lover, uten håndskrevne kommentarer. Håndskrevne henvisninger som gjelder nøytrale referanser til paragrafer, lover og dommer er tillatt (eksempel «se § 2»).
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F.
Grading scale
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Examiners
Herbjørn Andresen
Overlapping courses
10 ECTS credits overlaps with MAERGD4000 Interventions in Everyday Life and Work, 20 ECTS credits.