Programplaner og emneplaner - Student
MEK1300 Introduction to Python Programming Course description
- Course name in Norwegian
- Introduksjon til Python-programmering
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Electrical EngineeringBachelor's Degree Programme in Biotechnology and Applied ChemistryBachelor's Degree Programme in Mechanical Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course is designed to provide students with a solid foundation in Python, a versatile and widely used programming language known for its simplicity and readability. In this course, students will embark on an exciting journey of learning the basics of Python programming. By the end of this course, students will have a strong grasp of Python's core concepts and will be well-prepared to explore more advanced topics and applications in Python.
Required preliminary courses
No requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
After completing the course, students are expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence needed to engage in basic Python programming. The students will be well-prepared for more advanced Python courses and capable of applying their skills to solve real-world problems.
Knowledge:
The students can
- demonstrate a solid understanding of the fundamental concepts of Python programming, including variables, data types, and basic syntax.
- apply Python to manipulate numbers and strings, including performing arithmetic operations and working with text data.
- comprehend and employ conditional statements for decision-making in code execution.
- describe and utilize loops (for and while) to create iterative solutions to problems.
- understand the concept of functions, create custom functions, and demonstrate the ability to call and pass arguments to functions.
- differentiate between lists, tuples, sets, and dictionaries and use them effectively for data storage and manipulation.
Skills:
The students can
- develop and apply algorithmic thinking skills to solve simple programming problems using Python.
- write Python code that follows best practices, including proper indentation, naming conventions, and code documentation.
- implement error handling techniques (try- and except blocks) to manage exceptions and troubleshoot issues in code.
- employ Python for file input and output, including reading from and writing to files.
General Competence:
The students can
- apply Python to address real-world problems, demonstrating the ability to break down complex tasks into manageable subtasks.
- Collaborate with peers on programming assignments, engaging in code reviews and providing constructive feedback.
Teaching and learning methods
Lectures and exercises.
Course requirements
The following work requirements are mandatory and must be approved in order to qualify for the examination:
Submission of two programming projects.
Assessment
Individual written exam under supervision, 3 hours
The exam result can be appealed.
In the event of a resit or rescheduled exam, an oral examination may be used instead. In case an oral exam is used, the examination result cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
None.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Course contact person
Bestått alle emner og praksisopplæring fra 2. studieår.
Overlapping courses
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte - definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om estetiske teorier
- har kunnskap om design og designprosesser
- har kunnskap om vitenskapelige teorier og metoder med relevans for fagområdet
- har kunnskap om innovasjon, entreprenørskap og entreprenørielle metoder
- har kunnskap om konsum, bærekraft og miljøproblematikk i et fagdidaktisk perspektiv
- har kunnskap om hvordan virkemidler brukes i visuelt språk og hvordan ungdom og voksne kan bruke og påvirkes av visuelle budskap
- har kunnskap om reformer og læreplaner og undervisningsplanlegging knyttet til arbeidet i videregående skole, folkehøgskole og andre voksenpedagogiske arenaer
Ferdigheter
Studenten
- kan tilrettelegge undervisning, veilede og vurdere elever i utvikling av visuell kompetanse
- kan anvende læreplaner og tilpasse mål til ulik undervisning og elevers læreforutsetninger
- kan anvende vitenskapelig metoder og teorier i forskning og utviklingsarbeid
- kan anvende entreprenørskap og entreprenørielle metoder
- kan reflekterer over og drøfte konsum, bærekraft og miljøproblematikk i et fagdidaktisk perspektiv
- kan utforme lokale arbeidsplaner og oppgavetekster
Generell kompetanse
Studenten
- har evne til analytisk refleksjon over og drøfting av egen undervisningspraksis ut fra læreplaner og skolens verdigrunnlag
- kan reflektere over betydningen av visuell og materiell kultur i et utdanningsperspektiv
- har evne til å tilrettelegge, undervise, lede og vurdere læringsprosesser