Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Course description
- Course name in Norwegian
- Strategic Leadership in Organizational Communication
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-timeElective modules, Master Programme in Journalism
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge studenten følger god forskningspraksis mht. kildehenvisning.
Recommended preliminary courses
Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts
Required preliminary courses
Gradert skala A-F.
Det gis gradert karakter med A som beste og E som dårligste karakter på bestått mappeeksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått eksamen.
Vurderingskriterier
A: Fremragende
Viser fremragende kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
B: Meget god
Viser meget gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
C: God
Viser gode kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
D: Nokså god
Viser begrensede kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
E: Tilstrekkelig
Tilfredsstiller minimumskravene til kunnskaper, ferdigheter og evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
F: Ikke bestått
Har utilstrekkelig kunnskaper, ferdigheter og har dårlig evne til refleksjon og selvstendig tenkning i forhold til læringsmålene.
Learning outcomes
Mappen vurderes av intern og ekstern sensor. Ekstern sensor leser et uttrekk av mappene og samhandler med intern sensor på en slik måte at ekstern sensur kommer alle studentene i gruppen til gode.
Teaching and learning methods
Målgruppe
Emnet er utviklet for å imøtekomme profesjonsutøveres behov for økt kompetanse om mangfold, og gir et kunnskapsbasert grunnlag for profesjonsutøvelse i et flerkulturelt og komplekst samfunn.
Opptakskrav
For opptak kreves det minst tre års relevant høyere utdanning.
Course requirements
Studiet består av fire hovedtema gjennomført som fire samlinger:
1. Kultur, mangfold og felleskap
- Kultur og etnisitet
- Identitet
- Minoritet og majoritet
- Interseksjonalitet - kjønn, klasse og status
- Mangfoldskompetanse
2. Mobilitet, migrasjon og integrering
- Migrasjon og mobilitet
- Integrering
- Religion og sekularitet
- Kolonialisme, imperialisme og postkolonialisme
3. Kommunikasjon og makt
- Maktperspektiver
- Språk og diskurs
- Hatprat og rasisme
4. Dannelse og kompetanse
- Sosialisering og profesjonsidentitet
- Formell og uformell kompetanse
- Mangfoldskompetanse som danningsprosess: kunnskap, holdning og handling
- Læringskulturer
Assessment
The exam is based on the approved course paper and consists of a written, individual term paper (12-15 pages) in English. Co-authored papers by two or three students are also possible based on one or several of the approved course papers, but then the page requirements are 18-20 pages for two authors and 24-26 pages for three authors.
Before the exam submission, all course papers should be revised and improved based on the plenary presentations and discussions.
Font and font size: Arial/Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Course contact person
Nathalie Hyde-Clarke