EPN-V2

MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Course description

Course name in Norwegian
Strategic Leadership in Organizational Communication
Study programme
Master's Programme in Media Development
Master's Programme in Media Development, part-time
Elective modules, Master Programme in Journalism
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

The course examines and critically evaluates selected theories, models and practices of strategic leadership in organizational communication in the media and communication field, nationally and internationally. Students are encouraged to identify and justify which approaches are most appropriate under which circumstances, including disruptive change and crises.

Required preliminary courses

None

Learning outcomes

The student should have the following learning outcomes upon successful completion of the course:

Knowledge

The student

  • has acquired thorough knowledge of the academic literature on strategic leadership in organizational communication in different types of organizations in the media and communication field, both in the public and private sector, nationally and internationally
  • has reached a deeper knowledge of cross-disciplinary perspectives on strategic leadership in organizational communication
  • has a solid overview of the main challenges and issues pertinent to strategic leadership in organizational communication from external and internal forces

Skills

The student

  • is able to navigate independently and critically in the academic literature and in other relevant sources relating to strategic leadership of organizational communication in the media and communication field
  • can plan, lead and implement sustainable organizational change in both public and private sector organizations, nationally and internationally.
  • can use in an independent way relevant theory and methods in research on strategic leadership in organizational communication applicable to the media and communication field

General competence

The student

  • is competent to be part of the leadership team in a public or private sector organization in the media and communication field, both nationally and internationally
  • can discuss professionally strategic leadership in organizational communication with co-professionals in the media and communication field and can contribute to ethical decision-making processes and sustainable development.

Teaching and learning methods

The course consists mainly of lectures, analysis of case studies, group work, student presentations and self-tuition of the syllabus and lectures. The group work is linked with themes from lectures and the syllabus.

Course requirements

Emnet fokuserer på organisk kjemi som basis for farmasifagene. Emnet omfatter sentrale funksjonelle grupper i organisk kjemi, organisk-kjemiske strukturer og reaksjonslære med fokus på legemidler.

Emnets fagsammensetning, angitt i studiepoeng:

  • Organisk kjemi 10 studiepoeng.

Assessment

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjøre rede for struktur og egenskaper til viktige funksjonelle grupper i farmasøytiske virkestoff og sammenhengen mellom organiske molekylers kjemiske struktur og reaktivitet
  • kan gjøre rede for resonansbegrepet, isomeri og stereokjemiske forhold, herunder identifisere kirale sentra i farmasøytiske virkestoff og benevne korrekt stereokjemi
  • kan gjøre rede for sentrale reaksjonstyper og reaksjonsmekanismer i organisk kjemi

Ferdigheter

Studenten

  • kan utføre kjemisk syntese av enkle farmasøytiske virkestoff under veiledning
  • kan utføre, tolke og presentere eksperimentelle data fra utvalgte organisk-kjemiske forsøk
  • kan identifisere enkle organiske forbindelser ut fra deres NMR spektroskopiske data
  • kan bruke IR-spektroskopi, tynnsjikts- og gasskromatografi som identifikasjonsmetoder under veiledning
  • viser ansvarlig atferd på laboratoriet og kan arbeide i tråd med regler for helse, miljø og sikkerhet (HMS)

Generell kompetanse

Studenten

  • viser forståelse for sentrale funksjonelle grupper i organisk kjemi, organisk-kjemiske strukturer og reaksjonslære med fokus på legemidler

Grading scale

Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, seminarer, gruppearbeid og laboratoriekurs. Bruk av digitale læringsressurser er en viktig del av undervisningen. Praktiske ferdigheter erverves gjennom laboratoriearbeid. Studentene må gjennomgå pre-lab og sikkerhetskurs før de kan påbegynne laboratoriekurs. I emnet inngår også skriftlige tester. Gjennom en veksling mellom teoretiske og praktiske studier tilrettelegges det for at studentene skal utvikle evne til å samarbeide og til å arbeide selvstendig.

Examiners

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, fem timer.