Programplaner og emneplaner - Student
MBH4310 Art and Play Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst og lek
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood EducationM. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I arbeidet med bacheloroppgaven skal studentene bygge på kunnskaper fra tidligere deler av studiet og fordype seg i et tema de ser som vesentlig for sitt framtidige arbeid som barnehagelærer. Gjennom perioden skal de erfare at fordypning på et avgrenset område gir utvidet innsikt i og handlingsrepertoar for pedagogisk arbeid med barn, personale og foreldre med ulik bakgrunn og ulike forutsetninger. Bacheloroppgaven stiller høye krav til selvstendighet og evne til å søke veiledning og innhente kunnskap og erfaringer fra ulike kilder.;;
Undervisningen starter i høstsemesteret og avsluttende vurdering er i vårsemesteret.
Learning outcomes
Progresjonskrav for utdanningen fremgår av programplan for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng), arbeidsplassbasert.
Content
In Nordic early childhood research, art and play comprise an essential foundation. This course provides an in-depth exploration of art, play and learning in early childhood settings, aimed at developing critical problematizing and reflection both in practice and in theory. The course addresses key issues in current research in view of their implications for practice and future research.
In view of the international scope of the course, particular emphasis is placed on comparative approaches.
Students will investigate and interrogate:
- theory of the arts, play and culture
- understandings of child culture/children's culture in relation to everyday life, play, the curriculum, the arts and modern media
- understandings of interaction with children in early childhood education and care settings
- notions of children¿s agency and participation
- discourses of cultural diversity and inclusion
- the use of digital tools for play and learning
the relationship between children¿s creativity and opportunities for free play, exploration and imaginative play
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;
Kunnskaper
Studenten
- Har begynnende kunnskap om vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk
- Har utvidet kunnskap om og innsikt i bacheloroppgavens tema
Ferdigheter;
Studenten
- Har evne til å formulere og avgrense et pedagogisk og/eller fagdidaktisk problem
- Kan anvende metodisk kunnskap til å formidle og dokumentere sentralt fagstoff innen det selvvalgte temaet
- Kan planlegge og gjennomføre et selvstendig arbeid i tråd med faglige og metodiske krav og forskningsetiske retningslinjer
- Viser ferdigheter i akademisk skriving og hvis aktuelt, fremstille et praktisk arbeid visuelt.
Generell kompetanse
Studenten
- Diskuterer sammenhengen mellom det selvvalgte teamet og barnehagens samfunnsmandat og verdigrunnlag
- Kan reflektere kritisk og etisk rundt oppgavens tema;
Course requirements
Arbeids- og undervisningsformer i emnet er:
- Oppgave og metodeseminar
- Veiledning
- Individuelt arbeid;
Assessment
The exam is in two parts:
Part 1) Individual written semester assignment: approx. 2500 words. Counts 50 % of the final grade.
Part 2) Practical group exam based on key issues of art, play and learning. Each candidate is given an individual grade. Counts 50 % of the final grade.
New/postponed exam
In case of failed exam, the student can submit an improved assignment, one time.
The practical group exam may be substituted by an individual assignment.
Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at Oslo Metropolitan University. Students must register for a new or postponed examination.
Permitted exam materials and equipment
Examination support material is permitted.
Grading scale
Letter grades ranging from A to F are used, with A being the highest grade and E the poorest pass grade, and F being a fail grade.
Students will be assessed on their
- skills of independent inquiry and originality
- practical exploration and communication of academic research knowledge
- presentation of in-depth knowledge and critical reflection
- use of national and international sources
Examiners
To be assessed by an internal and an external examiner.