EPN-V2

MBH4310 Art and Play Course description

Course name in Norwegian
Kunst og lek
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

I arbeidet med bacheloroppgaven skal studentene bygge på kunnskaper fra tidligere deler av studiet og fordype seg i et tema de ser som vesentlig for sitt framtidige arbeid som barnehagelærer. Gjennom perioden skal de erfare at fordypning på et avgrenset område gir utvidet innsikt i og handlingsrepertoar for pedagogisk arbeid med barn, personale og foreldre med ulik bakgrunn og ulike forutsetninger. Bacheloroppgaven stiller høye krav til selvstendighet og evne til å søke veiledning og innhente kunnskap og erfaringer fra ulike kilder.;;

Undervisningen starter i høstsemesteret og avsluttende vurdering er i vårsemesteret.

Learning outcomes

Progresjonskrav for utdanningen fremgår av programplan for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng), arbeidsplassbasert.

Content

In Nordic early childhood research, art and play comprise an essential foundation. This course provides an in-depth exploration of art, play and learning in early childhood settings, aimed at developing critical problematizing and reflection both in practice and in theory. The course addresses key issues in current research in view of their implications for practice and future research.

In view of the international scope of the course, particular emphasis is placed on comparative approaches.

Students will investigate and interrogate:

  • theory of the arts, play and culture
  • understandings of child culture/children's culture in relation to everyday life, play, the curriculum, the arts and modern media
  • understandings of interaction with children in early childhood education and care settings
  • notions of children¿s agency and participation
  • discourses of cultural diversity and inclusion
  • the use of digital tools for play and learning

the relationship between children¿s creativity and opportunities for free play, exploration and imaginative play

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;

Kunnskaper

Studenten

  • Har begynnende kunnskap om vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk
  • Har utvidet kunnskap om og innsikt i bacheloroppgavens tema

Ferdigheter;

Studenten

  • Har evne til å formulere og avgrense et pedagogisk og/eller fagdidaktisk problem
  • Kan anvende metodisk kunnskap til å formidle og dokumentere sentralt fagstoff innen det selvvalgte temaet
  • Kan planlegge og gjennomføre et selvstendig arbeid i tråd med faglige og metodiske krav og forskningsetiske retningslinjer
  • Viser ferdigheter i akademisk skriving og hvis aktuelt, fremstille et praktisk arbeid visuelt.

Generell kompetanse

Studenten

  • Diskuterer sammenhengen mellom det selvvalgte teamet og barnehagens samfunnsmandat og verdigrunnlag
  • Kan reflektere kritisk og etisk rundt oppgavens tema;

Course requirements

Arbeids- og undervisningsformer i emnet er:

  • Oppgave og metodeseminar
  • Veiledning
  • Individuelt arbeid;

Assessment

The exam is in two parts:

Part 1) Individual written semester assignment: approx. 2500 words. Counts 50 % of the final grade.

Part 2) Practical group exam based on key issues of art, play and learning. Each candidate is given an individual grade. Counts 50 % of the final grade.

New/postponed exam

In case of failed exam, the student can submit an improved assignment, one time.

The practical group exam may be substituted by an individual assignment.

Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at Oslo Metropolitan University. Students must register for a new or postponed examination.

Permitted exam materials and equipment

Examination support material is permitted.

Grading scale

Letter grades ranging from A to F are used, with A being the highest grade and E the poorest pass grade, and F being a fail grade.

Students will be assessed on their

  • skills of independent inquiry and originality
  • practical exploration and communication of academic research knowledge
  • presentation of in-depth knowledge and critical reflection
  • use of national and international sources

Examiners

To be assessed by an internal and an external examiner.