EPN-V2

MBH4100 Philosophy of science and research methods Course description

Course name in Norwegian
Vitenskapsteori og forskningsmetoder
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Philosophy of Science and Research Methods is intended as a tool for students working on their master’s thesis and as an introduction to the knowledge basis of research about children and early childhood education and care (ECEC). The course provides an overview of different directions in philosophy of science, research ethics and methodological approaches, both quantitative and qualitative, used in ECEC research. It also deals with how theory, ethics and methodology contribute to forming an analytical framework for ECEC research.

Recommended preliminary courses

Gradert skala A-F

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of key topics in philosophy of science and research methods that are relevant to ECEC research
  • has knowledge of different types of data and ethical and practical issues related to data collection in research about children and ECEC

Skills

The student

  • can critically read research of relevance to ECEC in light of philosophy of science, research ethics and methods
  • can carry out an independent, limited research or development project under supervision and in accordance with applicable standards of research ethics

General competence

The student

  • can analyse relevant academic, professional and research ethics issues relating to the field of ECEC
  • can apply their knowledge and skills to carry out research and development projects of relevance to ECEC

Content

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.

Teaching and learning methods

Teaching activities in this course consist of lectures in large groups comprising students from all programme options. Seminars and group work will also be organised. Seminars, groups work and supervision sessions may also take place online.

Course requirements

Emnet må sees i sammenheng med de øvrige emnene i tredje studieår på programmet.

Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.

Assessment

Emnet har ikke forkunnskapskrav, men studiet har generelle progresjonsregler. Se programplan.

Permitted exam materials and equipment

Undervisningen tar utgangspunkt i arbeid med individuell og gruppevis analyse og bearbeiding av språklig materiale og foregår på norsk tegnspråk. Undervisningsformene vil være varierte. Studentaktive læringsformer har en sentral plass i undervisningen. Noe undervisning gis i form av forelesninger. 

Grading scale

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter.

Arbeidskrav

1. Studentene skal gi en ca. 15 minutters presentasjon for læreren og medstudentene om et allmennlingvistisk tema.

Arbeidskravet skal bidra til å sikre læringsutbyttet i forbindelse med grundig og oppdatert kunnskap om et felt innenfor studiet av lingvistikk.

2. Studentene skal levere en individuell skriftlig hjemmeoppgave på 1250 ord +/- 10 %. Temaet skal være godkjent av faglærer på forhånd og være innenfor et valgt fagfelt, og leveres innen en dato fastsatt av faglærer. Oppgaven vurderes som godkjent / ikke godkjent.

Arbeidskravet skal bidra til å sikre læringsutbyttet knyttet til et eller flere av emnets kunnskapsmål. 

Se programplan for generell informasjon om arbeidskrav.

Krav om deltakelse

Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.

Examiners

Eksamen er en tre-dagers individuell hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være skriftlig på 3000 ord +/- 10 %.

Følgende språk kan benyttes: skriftlig norsk (bokmål eller nynorsk), svensk, dansk eller engelsk.

Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.