Programplaner og emneplaner - Student
MBH4100 Philosophy of science and research methods Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og forskningsmetoder
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood EducationM. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Philosophy of Science and Research Methods is intended as a tool for students working on their master’s thesis and as an introduction to the knowledge basis of research about children and early childhood education and care (ECEC). The course provides an overview of different directions in philosophy of science, research ethics and methodological approaches, both quantitative and qualitative, used in ECEC research. It also deals with how theory, ethics and methodology contribute to forming an analytical framework for ECEC research.
Recommended preliminary courses
Gradert skala A-F
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has knowledge of key topics in philosophy of science and research methods that are relevant to ECEC research
- has knowledge of different types of data and ethical and practical issues related to data collection in research about children and ECEC
Skills
The student
- can critically read research of relevance to ECEC in light of philosophy of science, research ethics and methods
- can carry out an independent, limited research or development project under supervision and in accordance with applicable standards of research ethics
General competence
The student
- can analyse relevant academic, professional and research ethics issues relating to the field of ECEC
- can apply their knowledge and skills to carry out research and development projects of relevance to ECEC
Content
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.
Teaching and learning methods
Teaching activities in this course consist of lectures in large groups comprising students from all programme options. Seminars and group work will also be organised. Seminars, groups work and supervision sessions may also take place online.
Course requirements
Emnet må sees i sammenheng med de øvrige emnene i tredje studieår på programmet.
Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.
Assessment
Emnet har ikke forkunnskapskrav, men studiet har generelle progresjonsregler. Se programplan.
Permitted exam materials and equipment
Undervisningen tar utgangspunkt i arbeid med individuell og gruppevis analyse og bearbeiding av språklig materiale og foregår på norsk tegnspråk. Undervisningsformene vil være varierte. Studentaktive læringsformer har en sentral plass i undervisningen. Noe undervisning gis i form av forelesninger.
Grading scale
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter.
Arbeidskrav
1. Studentene skal gi en ca. 15 minutters presentasjon for læreren og medstudentene om et allmennlingvistisk tema.
Arbeidskravet skal bidra til å sikre læringsutbyttet i forbindelse med grundig og oppdatert kunnskap om et felt innenfor studiet av lingvistikk.
2. Studentene skal levere en individuell skriftlig hjemmeoppgave på 1250 ord +/- 10 %. Temaet skal være godkjent av faglærer på forhånd og være innenfor et valgt fagfelt, og leveres innen en dato fastsatt av faglærer. Oppgaven vurderes som godkjent / ikke godkjent.
Arbeidskravet skal bidra til å sikre læringsutbyttet knyttet til et eller flere av emnets kunnskapsmål.
Se programplan for generell informasjon om arbeidskrav.
Krav om deltakelse
Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.
Examiners
Eksamen er en tre-dagers individuell hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være skriftlig på 3000 ord +/- 10 %.
Følgende språk kan benyttes: skriftlig norsk (bokmål eller nynorsk), svensk, dansk eller engelsk.
Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.