Programplaner og emneplaner - Student
MBH4100 Philosophy of science and research methods Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og forskningsmetoder
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood EducationM. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Recommended preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Bestått/ikke bestått.
Content
Undervisningen har som mål å utvikle studentenes analytiske blikk på teori, metode, empiri og etikk i barnehageforskningen. All forskning, både kvalitativ og kvantitativ, tar utgangspunkt i vitenskapsteoretiske forutsetninger som bygger på ulike kunnskaps- og sannhetssyn. Emnet handler om å bli kjent med, forstå og ta i bruk ulike vitenskapsteorier og kvantitative og kvalitative forskningsmetoder, for å kritisk kunne vurdere egen og andres forskning.
Teaching and learning methods
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensorer er oppnevnt for å vurdere helheten i programmet og eksamen i det enkelte emnet.
Course requirements
Ingen
Assessment
Undervisningen har som mål å utvikle studentenes analytiske blikk på teori, metode, empiri og etikk i barnehageforskningen. All forskning, både kvalitativ og kvantitativ, tar utgangspunkt i vitenskapsteoretiske forutsetninger som bygger på ulike kunnskaps- og sannhetssyn. Emnet handler om å bli kjent med, forstå og ta i bruk ulike vitenskapsteorier og kvantitative og kvalitative forskningsmetoder, for å kritisk kunne vurdere egen og andres forskning.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Bestått/ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensorer er oppnevnt for å vurdere helheten i programmet og eksamen i det enkelte emnet.