Programplaner og emneplaner - Student
MBH4000 Early childhood education and care as a research area Course description
- Course name in Norwegian
- Barnehagefeltet som forskningsarena
- Study programme
-
M. Phil Programme in Early Childhood EducationM. Phil Programme in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å kunne bidra til å styrke barnehagefeltet er det viktig å ha kunnskaper om nyere forskning om barn og barnehager. Emnet gir en aktuell oversikt over barnehageforskning og presenterer den nyeste forskningen om barns hverdagsliv og barnehagen som organisasjon i samfunnet. Emnet tar også for seg hvordan ulike styringsdokumenter og planverk påvirker barnehagen, barna og de ansatte i barnehagen.
Undervisningen gir innsikt i aktuelle forskningsprosjekter som er etablerte på Institutt for barnehagelærerutdanning og vil presentere prosjekter knyttet til ulike retninger innenfor barnehageforskning og kunstfaglig forskning, samt ta opp forskningsetiske problemstillinger. Samtidig knytter undervisningen prosjektene tett til hverdagen i barnehagen.
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Kunnskap Studenten
- har avansert kunnskap om barns hverdagsliv i barnehager, samt barnehagen som samfunnsinstitusjon
- har inngående kunnskaper om barnehager som forskningsfelt
- har inngående kunnskaper om vitenskapelige og kunstfaglige tilnærminger til barnehagefeltet
- har inngående kunnskap om aktuell forskning og kunnskapsutvikling i barnehagefeltet i et historisk og samtidig perspektiv
Ferdigheter Studenten
- kan analysere nyere barnehagerelevant forskning, med særlig vekt på spørsmål om barns hverdagsliv i barnehager: lek, læring, omsorg, trivsel, organisasjon og ledelse
- kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i barnehageforskning
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike forskningsmetoder og forskningsdesign
Generell kompetanse Studenten
- kan analysere relevante forskningsetiske problemstillinger knyttet til barnehageforskning
- kan anvende kunnskaper fra norsk og internasjonal barnehageforskning til å strukturere, formulere og formidle faglige resonnementer
Content
Grading scale, A-F.
Grading will be according to the ECTS-grading scale, with A-E as pass grades and F as fail grade. Criteria for the different grades will be presented to the students at the beginning of the course.;
Teaching and learning methods
Undervisningen består av forelesninger, seminarer, arbeid i seminargruppe, veiledning, praktisk arbeid og oppgaveskriving mellom samlingene. Arbeidet i seminargruppene og mellom samlingene er knyttet til aktuelle problemstillinger som er kommet frem i undervisningen. Dette arbeidet, samt veiledningen, er ment å støtte opp under studentenes arbeid med eksamen, og det forventes at studentene deltar i seminargruppene og leverer oppgavene mellom samlingene.
Course requirements
Fairytales and Creativity is one of the courses under;Nordic Childhoods. It;focuses on Nordic culture where nature plays an important role in society, aesthetics and in work with children. Joint events with the other Nordic Childhoods courses, are integrated as overnight trips and outdoor excursions. We also visit schools, kindergartens and other institutions. We focus on play, learning by doing, experience and workshops.
In the Fairytales and Creativity course we ask: Why do stories appeal to modern man? In what way can stories contribute to increasing;knowledge about today's cultural expressions, and about ourselves? How can we use stories in contexts relevant to different pedagogical approaches? The objective of the course is to introduce students to the storytelling tradition;of western culture and the main theories of myths and basic mythology. Important elements in the course are: the difference between myths, fairytales and legends; structural theories, psychological theories, eclectic theories; myths and religion.;
Assessment
After completing;the course, the student should have the following learning outcomes, defined as knowledge,in terms of skills and general competence:;
Knowledge
The student
·;;;;;;;; has;developed knowledge of;myths, fairytales and legends
·;;;;;;;; has;achieved an understanding of the content of the narratives, both the structure and motives and the psychological ramifications
·;;;;;;;; has;acquired insight into the role of oral society for the emergence of fairy tales;
Skills
The student is;able to
·;;;;;;;; understand how narrative patterns can be used in aesthetic productions
·;;;;;;;; work creatively with music, art, drama etc.
·;;;;;;;; create different story based performances;
General competence
The student
·;;;;;;;; has;developed an awareness of Cultural heritage
·; ; ; ; ;is;able to write an individual paper on a chosen topic;within the main subject of the course
·; ; ; ; ;is;able to use myths, fairy tales and legends in a didactic context;
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
The final assessment consists of an individual paper on a chosen topic;(4000-4500 words). If the student makes a practical product, the written part only needs to be 2000 words).; The individual paper should
- have an individually chosen topic
- be an in-depth study of the;individually chosen topic;
The paper can
- be a purely theoretical study/analysis
- include practical;studies
- test out educational ideas linked;to the subject
- be a performance etc., including theoretical reflections on;the choices made;
The topic must be approved by the course leader(s).
New or postponed examinations
If a student;fail the exam or in case absence at the time of the exam for a valid reason, the student is entitled to resit the exam make the following;semester. The re-examination will be organised;in the same manner as the ordinary;exam. Students who fail the exam, may submit an improved paper for the; resit exam. The regulations for resit and rescheduled ;exam;are available in the Regulations relating to studies and examinations at OsloMet. Students must register for a resit;or rescheduled examination.
Examiners
All aids are permitted. However, sources must be stated in accordance with the applicable rules on;source references.