EPN-V2

MAVIT5600 Physical Activity and Exercise in a Life Course Perspective and with a Special Focus on Aging Course description

Course name in Norwegian
Fysisk aktivitet og trening i et livsløp med spesielt fokus på aldring
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Rehabilitation and Habilitation
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Nursing; Clinical Research and Professional Development
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Psychomotor Physiotherapy
Master's Programme in Health Sciences
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, gruppearbeid, seminar og selvstudier.

Required preliminary courses

For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgave være godkjent:

  • Minimum 80 % tilstedeværelse på timeplanlagt undervisning.
  • Muntlig presentasjon av et avgrenset tema relatert til et eller flere læringsutbytter, i gruppe på inntil 4 studenter.
  • Én hverandrevurdering i gruppe på inntil 4 studenter.

Learning outcomes

Prosjekteksamen i gruppe på inntil 4 studenter. Det gis samlet karakter til gruppa på eksamen. Omfang: Inntil 3500 ord.

Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til Ikke bestått, har studentene anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course requirements

Bestått - ikke bestått

Assessment

Individual home examination over three weeks, including a description of an exercise program for an elderly person with reduced function. Scope: 2,500 words (+/- 10 %).

If the course is taught in English, students who wish to do so can answer the exam in Norwegian.

Permitted exam materials and equipment

Ingen.

Grading scale

Emnet omhandler forskningsbasert utvikling i fag- og yrkesopplæring sett i et individ-, bransje- og samfunnsperspektiv, som viser helhetlig yrkesfaglærerkompetanse. Tema som blir berørt er ulike pedagogiske retninger, kritisk tenkning, elevmedvirkning, vurdering for og av læring, profesjonsetikk, samarbeidsrelasjoner innenfor skole- og arbeidsliv.

Examiners

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.