EPN-V2

MAVIT4900 Quality of Life Course description

Course name in Norwegian
Livskvalitet
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Rehabilitation and Habilitation
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Nursing; Clinical Research and Professional Development
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Psychomotor Physiotherapy
Master's Programme in Health Sciences
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Dette emnet er et selvstudium og krever derfor at studenten arbeider selvstendig. Studenten skal utarbeide en prosjektplan som beskriver prosjektet, målsetninger, og plan for gjennomføring. Tema og prosjektplan må godkjennes av emnesansvarig innen studenten begynner arbeidet.

Studenten tilbys to timer veiledning av en fagperson med relevant ekspertise for studentens tema. Veiledningen består av tilbakemelding på grunnlag av utkast av oppgaven. En preliminær pensumliste godkjennes av fagpersonen i samband med det første veiledningsmøtet.

Resultatet av prosjektet presenteres på et seminar. Studentene legger frem oppgaven på seminaret, og får kommentarer og tilbakemeldinger fra lærere og opponenter. Seminaret foregår hybrid.

Dersom man velger et tema som er beslektet med masteroppgaven, er det viktig å være bevisst på eventuell risiko for selvplagiering. Vi minner om viktigheten av å sette seg inn i reglement om gjenbruk av eget arbeid. Mer detaljert informasjon vil du finne i canvas.

Required preliminary courses

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

Godkjenning av tema og prosjektplan. Studenten skal utarbeide en prosjektplan på 1-2 sider som beskriver prosjektet, målsetninger, og plan for gjennomføring. Tema og prosjektplan må godkjennes av emnesansvarlig innen studenten begynner arbeidet. Formålet med arbeidskravet er at studenten demonstrerer valg av et tema som motsvarer emnets krav samt demonstrerer ferdigheter i planlegging av et selvstendig prosjekt.

Tema og prosjektplan må være godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom tema og prosjektplan ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon en gang innen angitt frist.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can explain theoretical models that form the basis for the concept quality of life
  • can identify the significance of contextual and cultural frameworks, and the individual’s values and perspectives in life
  • can identify what promotes and diminishes quality of life
  • can identify the relationship between quality of life and health
  • can critically assess the use of the quality of life concept at the group, individual and societal level
  • can critically assess different methodological approaches to examine quality of life, both in the health and social care services and in research
  • can assess the significance of user participation and autonomy in the health and social care services and user participation in research

Skills

The student

  • can use different questionnaires to map quality of life
  • can analyse and interpret quality of life measurements
  • can assess quality of life in different groups of people
  • can apply user participation when assessing quality of life at all levels of the health services

General competence

The student

  • can disseminate an independent work on issues relating to quality of life in the health and social care services
  • can communicate about nursing issues relating to this topic at all levels of the health services

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course requirements

Bestått / ikke bestått.

Assessment

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Overlapping courses

The course overlaps 100% with MASYK/D4400 Quality of Life.