EPN-V2

MAUU5900 Master's Thesis - Phase 3 Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis - Phase 3
Study programme
Master's Degree Programme in Universal Design of ICT
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Master's thesis is specialized individual research work in the field of universal design of ICT. Phase 3 (MT3) is dedicated to final analysis and writing the Master's thesis. Prototypes and/or other products that are developed as part of the project can also be part of the final thesis. The Master's thesis will be presented orally.

Required preliminary courses

MT5910 Master's Thesis - MT1 (Phase 1) and MT5920 Master's Thesis - MT2 (Phase 2) must be passed before starting on MT3 (Phase 3).

All courses must be passed before the written Master's thesis can be assessed and the oral presentation conducted.

Learning outcomes

A student who has completed this course should have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of this course the student:

  • has specialized knowledge on the specific areas of their Master thesis

Skills

On successful completion of this course the student

  • can clearly define and limit problem areas
  • can connect his/her own project to relevant research literature
  • can plan and carry out limited research or development projects
  • can identify types and scopes of results which are required to ensure the claims and conclusions are scientifically valid
  • can reflect on the decisions made and their consequences for the project

General competence

On successful completion of this course the student

  • can apply knowledge and skills in new areas and carry out advanced projects
  • can analyse and deal critically with developed products or collected data
  • can carry out comprehensive independent study
  • can contribute to the innovation of universally designed ICT solutions

Teaching and learning methods

Observasjonspraksis, forelesninger, gruppearbeid, seminar, logg, pedagogisk poster, muntlig fremlegg, veiledning og selvstudier.

Studentene gjennomfører først ca. to uker med teoretisk undervisning som forberedelse, før åtte uker praksis med observasjonspraksis og prosjektarbeid.

Innholdet i praksisperiodene vil variere med praksisstedets virksomhet til enhver tid, og vil således tilby varierte arenaer for studiene når det gjelder problemstillinger, diagnoser og kompleksitet.

Course requirements

Som en del av vurderingen i emnet er det krav om obligatorisk deltakelse i blant annet veiledningsgrupper, seminarer og presentasjoner. Se nærmere beskrivelse i Canvas.

Assessment

Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden, samt vurdering av prosjektoppgave skrevet i gruppe på ca. åtte studenter. Oppgavens omfang: 10 000 ord (+/- 20 %).

Studentene får veiledning av lærer gjennom hele prosessen. Det er obligatorisk tilstedeværelse i praksis og i studiegruppen med og uten lærer til stede. Fravær på over ti prosent medfører at emnet vurderes til ikke bestått.

Studentene er ansvarlig for å få kopi av sitt vurderingsskjema fra veileder. Skjemaet skal fremlegges for ny veileder i neste praksisperiode.

Grading scale

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

.

Examiners

Bestått-ikke bestått.

Både prosess, obligatoriske aktiviteter og prosjektoppgave må være vurdert til bestått for at bestått karakter skal kunne tildeles emnet.